سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی خودروهای چينی در بازار ايران ترك می‌خورند

اين روزها سرمای بازار خودرو در اوج گرمای تابستان شايد يك اتفاق نادر در سال‌های اخير باشد، بازار خودرويی كه حسابی شل كرده و ديگر توان بالا رفتن از سربالايی قيمت‌ها را ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها که بازار خودرو روزهای سردی را سپری می‌کند، این خودروهای کم کیفیت چینی هستند که بیشترین رکورد و البته کاهش قیمت‌ها را جلوی نرخ خود می‌بینند.

چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.

ترفندهایی که از پشت پرده قیمت گذاری این خودروها و حاشیه سود بالای آنها رونمایی می‌کند.

این حقیقت تلخ در قیمت‌های کذایی این خودروها زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شرکت جیلیران خودرو که عرضه کننده خودروهای چینی است، برخی از مدل‌های خودرو را با ١٤ میلیون تومان تخفیف عرضه می‌کند، و این سؤال قابل تأمل را در بین مشتریان خودرو ایجاد می‌کند که مگر سود این خودرو چقدر بوده که اکنون این تخفیف غیر متعارف برای آن در نظر گرفته شده است.

البته از این قاعده خودروهای مدیران خودرو ( ام وی ام) و خودروهای کرمان خودرو ( جک و لیفان) هم مستثنی نیستند و وضعیت مطلوبی در بازار ندارند.

دنده این گزارش را عوض می‌کنیم و کمی از مبحث قیمت گذاری این خودروها دور می‌شویم، می‌رسیم به ایستگاه کیفیت که اصلاً ساز چینی‌ها در آن کوک نیست.

طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، چینی‌ها همیشه صدر نشین خودروهای بی کیفیت بوده‌اند.

آنجایی که هم از نظر فنی و هم خدمات پس از فروش و حتی رضایت مندی مشتریان شرایط خوبی را نشان نمی‌دهند.

سال‌هاست که شرکت‌های مختلف خودروسازی فرش قرمزشان زیر پای چینی‌ها پهن بود و از پکن تا بهتر بگوییم کرمان با پروازهای چارتری رفت آمد می‌کردند.

اما این روزها و با شنیده شدن خبرهای خوش مذاکرات مشتریان خودرو برای خرید استخاره می‌گیرند و ظاهراً صبر را به خرید ترجیح می‌دهند.

ترجیحی که به شدت قیمت خودروهای چینی را در بازار ترک داد و کار را به تخفیف های آنچنانی کشاند که البته باز هم این زخم چینی های بازار ایران را بند نزد.

بر اساس این گزارش با کاهش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی، بیشتر نام خودروهای رنگارنگ چینی است که از مد افتاده و خریداران کمتری دارند.

حال باید دید شرکت‌های خصوصی خودروساز ایران در این پیچ تند کاهش قیمت‌ها و مشتریان سختگیر خودرو چه راهکاری را برای قرارداد با شرکای جدید و خوشنام و البته با کیفیت در دستور دارند.

گزارش از رضا حسینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۲۲:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بخوام بین ماشین چینی و داخلی یکی را انتخاب کنم . داخلی را انتخاب می کنم البته به جز پراید .
من خواهش می کنم جهت حفظ جان هم وطنانمان کمپيني جهت نخریدن پراید ایجاد شود .
جواد
۱۷:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
فقط ماشین صفر نخرید
جواد
۱۷:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
فقط ماشین صفر نخرید
جواد
۱۷:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
فقط ماشین صفر نخرید
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
عجبا !؟
ما مردم هيچوقت با هيچ چيز راضي نيستيم.
يه زمان ميگفتن : ماشين هاي كره اي پِرِسيه. حالا همين بازيو سر چيني ها در اوردن. ؟!
بعدش نوبت هندياست
مهدی
۱۰:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
روزی می رسد که خودروهای چینی جای خودروی کره ای را در ایران می گیرد مخصوصا کارخانه جک که محصولاتش بسیار با کیفیت است .
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خودروهای چینی از نظر موتور، ظاهر وسایر امکانات مربوط به وسایل نقلیه خوب هستند
ایرانی
۰۹:۳۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
چی میشد خودرو سازهای ما بجای اروپا به سراغ شرکتهای ژاپنی و کره ای برن
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بجز پراید بقیه خودروهای داخلی باتوجه به قیمت همه شرف دارن به خودروی چینی
ایرانی
۰۹:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
چی میشد خودرو سازهای ما بجای اروپا به سراغ شرکتهای ژاپنی و کره ای برن .
محسن
۰۸:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام- به عقیده بنده ما باید سپاسگذار خودروهای چینی باشیم
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من یه خودرو چینی خریده ام خدارا شکر راضی ام
پارسافر
۰۷:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
14 میلیون تومن تخفیف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
۰۷:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اكثر قطعات خودروهاي داخلي چيني است .
هادی
۰۴:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مطمئنا چینی ها در چند سال آینده بازار خودرو دنیا را هم مثل بازار گوشی اشباع می کنند
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خدا خیرشان دهد که در زمان تحریم اگر این ها نبودند معلوم نبود این خودروسازهای داخلی چه بلاهای دیگری بر سر ما نمی اورد؟ مگر خودرو های داخلی ما چقدر کیفیت دارند که با این قیمت های بسیار گران به مردم بدبخت بیچاره می دهند ؟ صد رحمت به این چینی ها ؟ فرانسوی ها اینقدر بلا سر ما اوردن حالا باید پژو بی کیفیت انها را بخریم ؟ چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
پژوي اونا بي كيفيت نيست
حسین
۰۲:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
حداقل از خودروهای داخلی نسبت به قیمت هم باوصرفه تره،هم زیبا تره،هم با کیفیت تره و هم ایمنی بیشتری داره
وحید
۰۲:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خدا وکیلی ماشینای چینی کیفیتش از پراید و پژو ایران بهتر نیست//بقران من بی طرفم ولی ماشینای چینی صد شرف دارن تا پراید که با 20 میلیون به مردم داره قالب میشه/جرات دارین پخش کنین/خبرنگار عزیز ایقد بی وجدان نباش لطفا
حاج حبیب
۱۴:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
حتی همون خودروهایی که چند سال پیش مثل چری ویانا و ... تولید شدند خیلی کیفیتشون از خودروهای ما بهتره مگید نه برید از صاحبانش بپرسید
باباخانی
۲۳:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
درود بر این مردم . به چینی ها بگویید بیایند ماشینهایشان را بردارند وببرندخانه شان .
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
من که از خودرو چینی رضایت دارم مخصوصا اگه قیمتش بیاد پایینتر
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خودرو ایرانی و چینی درجه 3 رضایت داره...
ههههههههههههههههه
فقط اروپایی و ژاپنی و امریکایی
امیر
۲۳:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
خودروی صفر نخرید