سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات بی‌رویه خودرو آفت تولید ملی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: سیاست اصلی ما باید تقویت تولید و دوری از واردات بی‌رویه باشد.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه خودرو سازان اروپایی و آسیایی برای حضور در ایران را مثبت خواند و گفت: در بحث خودروسازی باید کشورمان را تبدیل به سرزمین تولیدی بزرگ کرده و بر اساس بررسی‌های دقیق همکاری با هر یک را با توجه به نفع کشور برگزینیم.

وی افزود: سیاست اصلی ما باید تقویت تولید و دوری از واردات بی‌رویه باشد.

وی در ادامه در جهت تقویت خوردوسازان داخلی پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی برای استفاده از تجربه کشورهای دیگر ارائه کرد و اظهار داشت: طراحی پلت فرم‌های جدید در طراحی خودرو و افزایش کیفیت و کاهش مصرف و همچنین برابری با خودروهای خارجی از نظر قیمت می‌تواند سبب جذب بیشتر از سوی مصرف کنندگان شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تولید مشارکتی که هم در جهت تامین سرمایه و هم در جهت صادرات باشد را مناسب عنوان کرد و افزود: ما باید بتوانیم تا 3/1 تولیدات خودرو را صادر کنیم تا سهمی در بازارهای دنیا داشته باشیم.

گروسی اظهار داشت: تمایل ایران به شرکت‌هایی است که شرایط ایران را بپذیرند و همکاری با شرکت‌هایی که فقط می‌خواهند خودروهای خود را به ایران گسیل دهند و در بخش تولید ریالی سرمایه‌گذاری نکنند را به مصلحت ندانست.

وی افزود: در این بین شرکت‌هایی هستند که تمایل به سرمایه‌گذاری و کمک به صادرات 30،40 درصدی محصولات هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری همراهی در تحریم‌ها توسط برخی خودروسازان خارجی افزود: ما باید اقبالمان را به سمت کشورهای متقاضی دیگر ببریم.

گروسی گفت: ایران در بحث مصرف علاوه بر بازار داخلی می‌تواند بازار 400میلیونی کشورهای اطراف را پوشش دهد.

وی در پایان در خصوص تولید خودرو برای اقشار کم درآمد گفت: خودروهای مختلفی در چند کلاس با قیمت مناسب برای مصرف در داخل شهرها در حال تولید است و دو شرکت سایپا و ایران خودرو نیز برنامه‌هایی برای تولید این خودروها دارند ضمن اینکه برنامه‌هایی نیز برای درخواست خودرو با قیمت متوسط و بالا نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۹:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
و این وسط انگار چیزی که کمترین اهمیت را دارد قدرت خرید قشر ضعیف است
بازار باید رقابتی باشد خودرو سازی که بعد از چهل سال نتونه با هیچ شرکتی توی هیچ کجای دنیا رقابت کنه دیگه آیندش میخواد چی بشه؟
امین
۲۳:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
به خوردرویی میگن خودروی ملی که تمام قطعاتش انحصار ایران باشه
حسین
۲۱:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
کدام تولید ملی ، هرچه تولید می کنید آنرا فروخته اید ، شاید منظور ایشان این است دولت اجازه دهند تا خود رو مونتاژ شده را به چندین برابر قیمت به مردم قالب کنند ، شما را به خدا بس کنید ، وقتی اسم از تولید ملی برده می شود ، انکار خود رو را صد در صد تولید می کنند ، مدیران ایران خود رو مدعی بودند که ما خود کف هستیم ولی وقتی تحریم شدیم مشخص شد که به مردم دروغ گفته اند و ندای ما تحریم هستیم سر دادند ، یک خود بسیار مرغوب وارداتی را با چندین برابر قیمت می فروشند و معترض هم هستند ، تنها راه پایان دادن به انحصار رقابت است