سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

اختصاص 20 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور

مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران از اختصاص 20 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دكترسید محمد علی سید ابریشمی در مراسم  بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک  كه در استان خوزستان  برگزار شد، با اشاره به راهکارهایی که دولت برای توانمندتر کردن بخش صنایع کوچک در نظر دارد، گفت: امسال بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید در اختیار واحدهای صنعتي كوچك قرار می گیرد که این مهم با همکاری بانک صنعت و معدن انجام می شود.

دكتر سید ابریشمی در ادامه افزود:  تا سال 92 تنها210 ميليارد ريال از سرمايه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنایع كوچك تامين شده بودكه این میزان اعتبار به 320 میلیارد ریال افزایش یافته است.

 وي اظهار اميدواري كرد: تا دو سال آینده این رقم به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود: 70 درصد واحد های صنعتی در کشور مشکل اصلييشان نقدینگی است که باید در این راه بانک ها حمایت های خود را از صنایع داشته باشند هر چند خزانه بانک ها نیز خالی است و بسیاری از بانک های کشور به بانک مرکزی بدهی بالایی دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در ادامه با تاكيد براينكه واردات بی رویه به کشور باعث ضربه زدن به تولید می شود، اظهارداشت: حل مسئله هسته ای اين امكان را فراهم مي آورد تا واحدهای صنعتی به دانش و ماشین آلات به روز دست یابند و بتوانند در بازار رقابتی جهانی فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه در 10 سال گذشته فشار سختی به تولید کنندگان و صاحبان صنایع وارد شده است ،اظهار کرد: تحریم ها بخشی از فشاری بود که به صنایع و تولیدکنندگان وارد شد و همچنین واردات بی رویه تاشروع دولت يازدهم به کشور مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.

وي گفت: افزايش نرخ ارز ضربه سنگيني به واحدهاي صنعتي از نظر نقدينگي واردكرد وتورم بالا و تغيير بعضا روزانه قيمت ها، فعاليت بخش زيادي از صنايع را دچار اختلال كرد كه حل مشكل آنها به سادگي امكانپذير نيست.

لازم به ذكر است در این مراسم با حضور معاون وزير صنعت،معدن وتجارت از کتاب صنعت و سایت نمایشگاه توانمندی های تولید رونمایی شد.

گفتني است، در سفر يك روزه دكتر سيد ابريشمي به استان خوزستان  ضمن بازديد از زيرساخت هاي  سه شهرك صنعتي اهواز 2،3و4 سه واحد صنعتي و دو واحد كارگاهي  افتتاح شد. همچنين در اين سفر لوح يادبود پنجاه ويكمين سالگرد احداث اولين ناحيه صنعتي كشور با حضور مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران به بهره برداري رسيد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمدبلوچ
۰۸:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
تمام مشكلات ازبيكارى وفقرورشكستگى صنايع كوچك دولت دراسرع وقت به صنايع كوچك تسهيلات پرداخت كند تادوباره كارخانه هاى توليدى كوچك اشتغال مردم رابرگردونند وفقروبيكارى ومعشيت مردم درست شود