سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاری در اختتامیه دومین فن بازار مطرح کرد:

مشکل را می توان به تجارت تبدیل کرد/ معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: با تفکر کار آفرینی میتوانیم مشکل را به یک تجارت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه دومین فن بازار که امروز دوشنبه در بوستان گفتگو با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری برگزار شد ،با بیان اینکه ایران جزء پنجمین کشور فارغ التحصیل مهندسی در دنیا است، اظهار کرد:در اقتصاد دانش بنیان 32 میلیون جوان بین 20 تا 40 سال در ایران وجود دارد که وضعیت کشور را بهبود می‌بخشند.

وی در ادامه بابیان اینکه تفکر نفتی و خام فروشی آن تولید فناوری را در کشور کاهش می دهد،افزود : با تفکر کارآفرینی می توان مشکل را به تجارت تبدیل کرد.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه جوانان اشتغال بالای هزار نفر را در کشور ایجاد می‌کنند، گفت: جوانان بسیاری از ایده‌های خود به ثروت رسانده و با اختراع و تولید اقتصاد  کشور را افزایش می‌دهند.

ستاری با بیان اینکه از پژوهش و فروش اختراع سرمایه در کشور حاصل می‌شود یادآور شد: یک استاد دانشگاه با آموختن دانش علمی می تواند به پیشرفت علم کمک کند  و فرهنگ را به یک ارزش تبدیل کند.
وی با تاکید بر اینکه در ایران زمینه‌ای برای فعالیت جوانان فراهم نشده است، گفت: چرا جوانان کشور ما باید در کشورهای خارجی اختراعات خود را برای پیشرفت کشورهای دیگر به فروش برسانند. در حالی که می توانند در کشور خودشان ایده‌های خودشان را مطرح و نیاز کشور خودشان را رفع کنند.

ستاری با بیان اینکه در مدیریت شهرداری تهران فرصت‌سازی برای جوانان شهر بسیار وجود دارد ، یادآور شد: آینده این شهر فن‌آوری و جوانان کشورمان باید در راستای این امر گام برداشته و پژوهش نفتی باید به آموزش فناوری برای رشد اقتصاد کشور تغییر یابد.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: بودجه دولت نباید متکی به فروش نفت باشد چرا که در حال حاضر 25 تا 30 درصد از بودجه اصلی دولت از طریق فروش مستقیم  نفت  بدست می آید به همین منظور باید رفتارها را عوض کرده و به سمت علم و فناوری حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در ایران 1400 تا 1500 شرکت دانش‌بنیان در داخل کشور فعالیت می‌کنند، گفت: همه این شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردارند و صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت‌ها حمایت و امکاناتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

ستاری در پایان با بیان اینکه  جوانان امید و آینده این کشور هستند، افزود: امیدواریم شاهد رونق بیشتر در فن‌بازارها باشیم و نسبت به سال گذشته تغییراتی را مشاهده کنیم.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.