سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ورود سامانه‌هاي بارشي شمالي به كشور در زمستان سال جاري

پيش بيني مي‌شود در زمستان سال جاري شرايط جوي به صورتي باشد كه سيستم هاي بارشي شمالي به كشور نفوذ مي كند و در صورتي كه شرايط ناپايدار باشد بارش هاي نسبتا خوبي را خواهيم داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان  در نشست خبري با محوريت گرد و غبار، خشكسالي و توانمنديهاي فني هواشناسي با اشاره به اينكه از مهر تا شهريور ماه هر سال را يك سال زراعي مي نامند، بيان كرد: وضعيت بارندگي در سال زراعي جاري در مناطق غرب نسبتا خوب بود اما در مناطق مركزي، شرق و شمال شرق وضعيت بارندگي زير نرمال بوده است.
 

خدابخش ادامه داد: با توجه به روند روبه افزايش دما، وضعيت و نوع بارش و كاهش بارش هاي جامد و همچنين افزايش دماي زمستان گذشته نسبت به سال هاي قبل باعث كاهش ذخيره هاي آبي در سطح استان اصفهان شده است.

رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان با اشاره به اينكه دماي تابستان امسال تاكنون نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، عنوان كرد: انتظار مي رود روزهاي باقي مانده از تابستان با افزايش دما روبه رو خواهيم شد.

خدابخش افزود: پيش بيني مي شود در زمستان سال جاري شرايط جوي به صورتي مي شود كه سيستم هاي بارشي شمالي به كشور نفوذ مي كند و در صورتيكه شرايط ناپايدار باشد بارش هاي نسبتا خوبي را خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه پاييز و زمستان امسال نيم تا يك درجه افزايش دما را خواهيم داشت، ادامه داد: با توجه به پيش بيني هايي كه مدل ها داشتند سيستم جوي خوبي در اواخر پاييز و اوايل زمستان در كشور خواهيم داشت و بارش ها وضعيت نرمالي خواهد داشت.

رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان با اشاره به بارش 29 تير ماه جاري بيان كرد: حدود 60 سال پيش در تير ماه بارش اتفاق افتاد و سپس در يك دوره 30 ساله بارش نسبتا خوبي در تير رخ داد و در واقع بارش 29 تير امسال در 60 سال گذشته بي سابقه بود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.