مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وقوع احتمالی سیل در ارتفاعات شمالی این استان براثر بارش باران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش‌های روز گذشته در سطح استان سمنان گفت: این بارش‌ها در سطح استان سبب کاهش دما شده که این کاهش در شهرستان سمنان بیش از۱۰ درجه بوده است.

غلامرضا حسنی غربا افزود: کمینه دمای هوا در سمنان امروز 19 درجه بالای صفر بود که نسبت به‌روز گذشته کاهش محسوسی داشته است.

 وی بابیان اینکه روز گذشته در سطح استان سمنان بارش باران وجود داشت تصریح کرد: این بارش در برخی از نقاط استان سبب وقوع سیلاب شد که خساراتی را نیز به دنبال داشت.

مدیرکل هواشناسی استان میزان بارش باران در شهرستان سمنان را 1.2 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این میزان بارش در شهرستان شاهرود 6.6 میلی‌متر، در دامغان 4.1، مهدی‌شهر 7 میلی‌متر و شهمیرزاد 17.4 میلی‌متر گزارش شد.

حسنی غربا با اشاره به بارش باران در عمده نقاط استان سمنان خاطرنشان کرد: بارش باران در بسطام 11 میلی‌متر و در مجن نیز 32 میلی‌متر گزارش شد.

وی بابیان اینکه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان میزان بارش باران بسیار کم بود تصریح کرد: در شهرستان گرمسار کمتر از یک‌دهم بارش باران ثبت شد.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وقوع سیل در فولاد محله، ملاده و پرور در روز گذشته خبر داد و گفت: در ملاده بارش 59.3 میلی‌متری سبب وقوع سیل شد.

حسنی غربا افزود: در پرور نیز بارش 52 میلی‌متری و در فولاد محله مهدی‌شهر نیز بارش 21 میلی‌متری وقوع سیل را به دنبال داشت. مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وقوع احتمالی سیل در ارتفاعات شمالی استان طی امروز براثر بارش باران خبر داد.

غلامرضا حسنی غربا افزود: این سامانه بارشی هنوز در سطح استان وجود دارد و بارش باران در برخی نقاط استان امروز نیز ادامه دارد.
 مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وقوع وزش باد شدید طی امروز در سطح استان خبر داد.

 غلامرضا حسنی غربا گفت: این وزش باد شدید سبب به‌صورت تندباد بوده که سبب گردوخاک در سطح استان می‌شود.

وی بابیان اینکه دیروز در برخی نقاط استان نیز وزش شدید باد وجود داشت تصریح کرد: روز گذشته وزش باد در شهرستان دامغان و همچنین شهمیرزاد به 83 کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: از فردا به‌تدریج از شدت بارش‌ها کاسته شده و سامانه از استان خارج می‌شود.  

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.