سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل واقعیت مجازی به یک تجربه طبیعی+ تصاویر

محققان میدان نوری را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان دیدن تصاویر واقعی را به یک تجربه طبیعی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ در گذشته نه چندان دور واقعیت مجازی بیشتر درباره داستان های علمی و تخیلی بود تا داستان های واقعی علمی. در طول چند سال گذشته، جهش عظیمی به سمت این پلت فرم برداشته شده است با این حال هنوز چالش عمده در این مسیر این است که چگونه با علایق مصرف کنندگان تناسب سازی لازم صورت گیرد.


بر این اساس گروهی از محققان دانشگاه استنفورد یک روش واقعی تری را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان واقعیت های مجازی را به صورت واقعی تری نمایش داد. این گروه تحقیقاتی در حال کار بر روی پروژه ای هستند که می تواند واقعیت مجازی را به یک تجربه طبیعی تبدیل می کند.

صنعت کنونی که در حال حاضر واقعیت مجازی را نشان دادن می دهد، از ابزار های سنگینی برای این کار استفاده می کند که به صورت اجباری تصاویر را از زوایای گوناگونی شبیه سازی می کند.


تیم تحقیقاتی استنفورد یک نمونه اولیه ای را طراحی کرده است که در حالی که مغز انسان می تواند به موضوعی متمرکز شود، می تواند عمق موضوع را هم درک کند. و این طراحی به صورتی است که به جای نمایش یک تصویر دو بعدی به هر چشم، به کمک « میدان نور استریوتایپ » به هر چشم یک نمای چهار بعدی را ارسال می کند و با این کار به هر کدام از چشم ها کمک می کند به طور جداگانه بر روی موضوع مورد نظر خود تمرکز کنند.

همچنین به گفته این محققان می توان از این فناوری برای گوشی های هوشمند نیز استفاده کرد و در آنها تصاویر گرفته شده را با وضوح بالاتری مشاهده کرد. در این سیستم تنها با استفاده از دو لایه، میدان نوری استریوسکوپ تار های شبکیه و دقت انسداد چشمی بهبود پیدا می کنند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.