سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمودی از تحقق اقتصاد مقاومتی؛

ایران بازار مصرف اروپایی در دوران پساتحریم نیست

ایران نباید در دوران پساتحریمی بازار مصرف اروپایی باشد بلکه باید در حوزه سرمایه‌گذاری و دانش فنی و تکنولوژی وارد شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موسوی مدیر مهندسی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه خط تولید غلاف‌های حرارتی و انقباضی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر انتقال فرآورده‌های نفتی از طرق لوله‌ها بسیار با صرفه‌تر از انتقال آن با نفکش‌ها است چرا که مسیر طی شده از طریق خط لوله بهترین مسیر برای انتقال نفت خام به پالایشگاه و انبارهای مرکزی کشور می‌باشد.

وی تصریح کرد: کشور ما هم اکنون در تولید لوله‌های پوششی و انواع عایق‌های حرارتی توانسته همسو با کشورهای جهانی رقابت نماید.

در ادامه محمد صادق جوکار نماینده مردم تهران نیز گفت: خط تولید عایق‌های حرارتی  و انقباضی که برای نخستین بار در ایران و در منطقه خاورمیانه افتتاح می‌شود حاکی از آن است که اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:با افتتاح این خط تولید علاوه بر این که نیاز داخلی در کشور تامین می‌شود می‌توان کالای تولید با کیفیت نیز به کشورهای خارجی صادر کرد.

جوکار ادامه داد: ایران بعد از آمریکا و کانادا سومین کشوری است که موفق به طراحی و ساخت غلاف‌های حرارتی و انقباضی در پلایشگاه‌ها، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نیروگاهی و انرژی هسته دست پیدا کند که این موضوع یکی از مولفه‌های اساسی و همسو با اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس شورای  اسلامی تصریح کرد:کشور ‌توان تولید کالاهای استراتژیک رادارد باید دولت و مجلس از تولیدگنندگان و سازندگان داخلی حمایت اساسی را داشته باشد تا بتوانیم منابع و ظرفیت درونی خود را علاوه بر داخل بر خارج شکوفا سازیم.

وی گفت: مجلس اجازه نمی‌دهد کالاهایی که در کشور تولید می‌شود از خارج وارد شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.