معاون وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن با اشاره به افق روشن همکاری‌های اقتصادی تهران - توکیو گفت: توسعه همکاری با ایران در اولویت همکاری‌های بین‌المللی ژاپن قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دایشیرو یاما گیوا،معاون وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپنصبح امروز (یکشنبه، ١٨ مردادماه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: ژاپن و ایران امروز افزون بر صنایع نفت و گاز، درزمینه های منابع طبیعی، انرژی، برق و حتی انتقال فناوری گفتگو کردند.

وی افزود: به دنبال توافق جامع هسته‌ای تهران با کشورهای گروه ١+٥ در وین اتریش، دولت ژاپن و ٢١ شرکت ژاپنی برای ملاقات با مقام‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی سفر به تهران را برنامه‌ریزی کردند و این نشان از بهبود روابط دو طرف در آینده دارد.

معاون وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن تصریح کرد: پس از این سفر و مذاکرات، سطح روابط  ایران و ژاپن افزایش می‌یابد و من نیز نسبت به گسترش این روابط  ٢ جانبه امیدوارم.

یاما گیوا بابیان این‌که دولت و وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن از شرکت‌های ژاپنی برای حضور در ایران و مشارکت با شرکت‌های ایرانی حمایت می‌کنند، گفت: این حمایت مسیر را برای گسترش همکاری‌های دو جانبه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ایران و ژاپن به‌طور سنتی درزمینه های نفت، گاز، برق و انرژی همکاری مطلوبی داشته‌اند، حال ازاین‌پس و با توجه به این سفر و مذاکرات در تهران، روابط دو کشور درزمینه های مختلف باید گسترش یابد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا درباره این‌که ژاپن تا چه حد درباره گسترش روابط تهران و توکیو مصمم و جدی است، گفت: حضور من به همراه ٢١ شرکت ژاپنی از بخشهای مختلف نفتی، انرژی، صنعتی و مالی گواه جدیت ما برای همکاری با ایران است و این درحالی‌که پیش از سفر به ایران ١٠٠ یا بهتر است بگویم ١٠٠٠ شرکت ژاپنی تمایل داشتند به تهران بیایند. 

 به گزارش شانا، وزیر نفت و وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع صبح امروز پس از یک دیدار و گفتگوی خصوصی در جمع نمایندگان شرکت‌های ژاپنی و مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران حاضر شدند و زمینه‌های مختلف همکارهای دو طرف در بخشهای مختلف را بررسی کردند.
بر اساس این گزارش، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخشهای فاینانس، نفت و گاز، برنامه‌ریزی و سیاست‌های منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور دارشتند.
 
همچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکت‌های میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاری‌های بین الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، ژاپن ، اقتصاد ، توسعه ، نفت ، گاز ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۳:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
ژاپنی ها اهل فریبکاری نیستن اونا اصلا شعار نمیدن فقط عمل میکنن
مطمئن باشین همکاری با این کشورها باعث پیشرفت میشه
آخرین اخبار