سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

350 میلیون نفر به آسم مبتلا هستند

نزدیک به 350 میلیون نفر در دنیا به آسم مبتلا هستند که درصد بالایی از افراد مبتلا در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند.

احمدرضا شریفی متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شمار مبتلایان به آسم در مناطق مختلف جهان در طی یک دهه اخیر افزایش یافته که یکی از دلایل مهم نوع زندگی مردم جوامع و کشورهای مختلف به ویژه در شهرها بوده است.

وی گفت: بیماری آسم در کشورهای توسعه یافته متوقف و یا کنترل شده است ولی در سایر کشورها همچنان شیوع بالایی دارد و هزینه‌های سنگینی را موجب می‌شود.

شریفی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته مانند ایران و در کلان شهرهایی مانند تهران که با مشکل آلودگی هوا روبه‌رو است، وضعیت بیماری آسم در سطح هشدار قرار دارد به گونه‌ای که سلامت سالمندان و کودکان در معرض خطر جدی قرار داده است.

وی با بیان این که آمار مبتلایان به آسم در جهان به اندازه بسیاری از بیماری‌های عفونی و مزمن شایع است، تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌‌دهند که نزدیک به 350 میلیون نفر در دنیا به آسم مبتلا هستند که درصد بالایی از افراد مبتلا در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند.

شریفی یادآور شد: در برخی از کشورها اغلب مبتلایان به آسم در سنین کمتر از 15 سال قرار دارند و شیوع این بیماری در افراد بالای 60 سال نیز بسیار بالا است که یکی از دلایل مهم آن آلودگی هوای شهرها به ویژه به دلیل دود خودروها و آلودگی ناشی از کارخانه‌ها و صنایع است.

وی با اشاره به این که باید پیشگیری از آسم به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته و فقیر اقدامات جدی‌تری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی و دانش افراد جوامع مختلف و مسئولان بهداشتی و درمانی از راه‌های پیشگیری از و کنترل آسم و دیگر بیماری‌های مزمن تنفسی و اولویت دادن به این مسئله مهم بهداشتی و حتی اجتماعی، در سطح کشورها و نظام بهداشتی و درمانی بسیار ضروری م مهم است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آسم ، بهداشت جهانی ، آلرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.