بیش از 75 درصد آلاینده های شیمیایی به ویژه در شهرها و همچنین سیگار، از عوامل بسیار مهم بروز آسم هستند که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده اند.

کیوان مقتدر متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: عوامل متعددی موجب بروز آسم می شوند که مجموع این عوامل موجب شده که شیوع آسم در سطح جامعه همچنان بالا و قابل ملاحظه باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت زندگی در شهرها به گونه ای است که خطر ابتلا به آسم و بروز حملات آسمی را افزایش داده است، تصریح کرد: از جمله دلایل بالا بودن آسم در شهرها آلایندگی های شیمیایی و سیگار است که به ویژه به روی سیستم تنفسی کودکان اثرات زیانباری بر جای می گذارد.

مقتدر تأکید کرد: بیش از 75 درصد آلاینده های شیمیایی به ویژه در شهرها و همچنین سیگار، از عوامل بسیار مهم بروز آسم هستند که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده اند.

وی یادآور شد: وقتی در شهر بزرگ و آلوده ای همچون تهران که چند میلیون ماشین تردد می کنند و اغلب این ماشین ها استاندارد نیستند و به میزان زیاد دود می کنند تردد می کنیم، ممکن است دچار انواع و اقسام بیماری ها و مشکلات تنفسی شویم که در مواردی این بیماری ها بسیار خطرناک و تهدیدکننده سلامتی هستند.

وی با بیان اینکه آسم یک بیماری مزمن التهابی ریه بوده که قابل کنترل و پیشگیری است، اظهار داشت: باید محیطی که موجب بروز این بیماری می شود کاهش پیدا کند و به مردم آموزش های لازم در خصوص این بیماری به ویژه راههای پیشگیری و کنترل آن داده شود.

مقتدر خاطرنشان کرد: آموزش بیماران و خانواده آنها، پرهیز از عوامل محیطی به وجود آورنده مشکلات تنفسی به ویژه پرهیز از محیط آلوده، سیگار و مواد حساسیت زا، آموزش بیماران در خصوص نحوه مصرف درست داروها و مراقبت و پیگیری منظم به ویژه در زمینه ادامه روند درمان بیماری و مراجعه منظم به پزشک، از مهمترین اقدامات جهت کنترل آسم در کشور است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار