سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایکل فالون: مصر و انگلیس در جنگ با تروریسم در یک سنگر قرار دارند

وزیر دفاع انگلیس گفت: ما در کنار مصر در جنگ با تروریسم ایستاده ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه انگلیس و مصر در جنگ با تروریسم در کنار هم ایستاده اند، گفت مردم انگلیس نیز مانند مردم مصر در ماه های گذشته قربانی حملات تروریستی شده اند. نیروهای مسلح انگلیس و مصر به همکاری بیشتری در عرصه مبارزه با تروریسم نیاز دارند. به عنوان مثال ما به نیروهای نظامی مصری راه های خنثی سازی خودروها، اماکن بمب گذاری شده و بمب های دست ساز را آموزش داده ایم و به تبادل کارشناسان و متخصصان اقدام کرده ایم. 
فالون در ادامه گفت: انگلیس و مصر در نبرد با تروریسم خود را در یک سنگر احساس می کنند.ما به تبادل اطلاعات و تجربیات خود با مصر در عرصه مبارزه با تروریسم نیاز داریم. این همکاری تا زمان توقف فعالیت گروه تروریستی داعش دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: "من از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای سفر به انگلیس دعوت کردم و امیدوارم این سفر تا پایان امسال انجام شود. ما در انگلیس تلاش کرده ایم به فعالیت گروه های تندرو مانند اخوان المسلمین پایان دهیم. این موضوعی است که به گسترش مناسبات ما و مصر کمک می کند. سفر السیسی به انگلیس تاثیر بسزایی در توسعه مناسبات لندن و قاهره در تمامی عرصه های سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی، نظامی و آموزشی دارد. به نظر من با این سفر زمینه فعالیت شرکت های تجاری انگلیسی در مصر بیش از گذشته فراهم خواهد شد و حجم مبادلات اقتصادی دوکشور افزایش خواهد یافت.
وزیردفاع انگلیس در پایان بیان داشت: "ساخت کانال دوم سوئز، دستاورد بسیار بزرگی برای مصر است. کانال جدید بر زندگی مردم مصر و تمامی دنیا تاثیر شایان توجهی دارد. این کانال یکی از مهمترین شریان های مبادلات تجاری در سرتاسر دنیا است که برای زندگی همه مردم جهان بسیار با اهمیت است."
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.