سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهداشت در رستوران‌های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد

وضعیت بهداشت در اغلب رستوران‌های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد و نظارت جدی بر این گونه مراکز صورت نمی گیرد.

مهدی ذوالقدر کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وقتی در ایام تعطیلات خانواده ها به مسافرت می روند، به احتمال زیاد برای صرف وعده های غذایی به استفاده از رستوران های بین راهی و اغذیه فروشی ها و مغازه های موجود در جاده ها و اطراف شهرها نیاز پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه بین رستوران های شهری و بین شهری از لحاظ رعایت اصول بهداشتی تفاوت وجود دارد، افزود: در رستوران های شهری اصول بهداشتی با توجه بیشتری رعایت می شود و اگر تخلفی صورت بگیرد که البته به وفور هم صورت می گیرد، معمولاً نظارت سازمان ها و مراکز بهداشتی وجود دارد.

ذوالقدر تأکید کرد: متأسفانه وضعیت بهداشت در اغلب رستوران ها و اغذیه فروشی های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد و البته نظارت جدی و کافی بر اینگونه مراکز صورت نمی گیرد.

وی اظهار داشت: بهتر است بگوئیم که در بسیاری از رستوران ها و اغذیه فروشی های بین راهی و بین شهری، هیچ نظارت و پیگیری از سوی سازمان ها و دست اندرکاران بهداشتی صورت نمی گیرد.

ذوالقدر با بیان اینکه باید در خرید از دست فروشان نیز دقت کرد و حتی از خرید از این افراد پرهیز کرد، تأکید کرد: خرید مواد غذایی و نوشیدنی از دست فروشان که توسط بسیاری از مردم صورت می گیرد، در مواردی می تواند خطرناک و به بیمار شدن و حتی بستری شدن فرد در بیمارستان منجر شود.

وی یادآور شد: مواد مورد استفاده در غذاها و نوشیدنی های که توسط دست فروشان در شهرها به میزان زیاد دیده می شود، به هیچ عنوان بهداشتی نبوده و تمامی این مواد توسط سازمان های ذیربط بهداشتی تأئید نمی شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اگر مردم به توصیه های بهداشتی که در خصوص سلامت آب و مواد غذایی وجود دارد توجه کنند، دیگر شاهد افزایش بروز و شروع بیماری های عفونی و مسمومیت ها به ویژه در فصل تابستان نخواهیم بود و هزینه های جانی و اقتصادی نیز کاهش چشمگیری می یابند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.