سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت نادیده گرفته شده است

عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت گفت:باید با تبیین گاید لاین‌های تخصصی و استانداردسازی در ارائه خدمات توسط بخش خصوصی نیز تحول ایجاد شود.

فرجود شکوهی عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طرح تحول باید در ادامه با رویکرد بیمار محور و مبتنی بر پیشگیری عمل کند ؛ بیان داشت : این طرح باید با افزایش سطح بهداشت فردی و عمومی و پایشهای مربوطه و غربالگری از بروز و پیشرفت بیماریهایی مانند فشار خون ، قند و ...جلوگیری نماید.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول بخش خصوصی درمان تضعیف شده است، افزود : باید با تبیین گاید لاین ها  در ارائه خدمات توسط این بخش تحول ایجاد کرد و از پتانسیل کادر درمانی بخش خصوصی استفاده بهینه نمود.

وی در بیان اهداف اجرای طرح تحول اذعان داشت:این طرح باید با تزریق منابع مالی جدید به بیمه ها منابع مالی ضعیف را جبران نموده و سهم پرداختی بیمار از جیب کاهش یابد.

عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد : طرح تحول در نهایت با حصول سرانه سلامت مناسب مبتنی بر سهم مطلوبی از تولید ناخالص ملی و همچنین در راستای تقلیل تصدی گری باید از تمامی ظرفیتهای بخش خصوصی درمان نیز استفاده بهینه نماید.

به گفته وی اجرای طرح تحول با ایجد انگیزه در پزشکان و پرسنل بخشهای دولتی باعث شیب بیشتر پذیرش در بخشهای دولتی و تضعیف بخشهای خصوصی شده است .


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.