سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

راه اندازی آکادمی سيار هنر در خراسان شمالی

معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با اشاره به محدويت های اعتباری در حوزه آموزش تئاتر در استان از راه اندازی آکادمی سيار هنر در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد؛عابدی گفت: ميزباني دهمين جشنواره تئاتر رضوي مي تواند استان را به عنوان پايگاه تئاتر ديني در کشور معرفي نمايد.

وي با اشاره به محدويت هاي اعتباري در حوزه آموزش تئاتر در استان  از راه اندازي آکادمي سيار هنر در خراسان شمالی خبر داد و افزود: با اين طرح هنرمندان شهرستان هاي مختلف از آموزش اساتيد بومي استان در حوزه تئاتر بهره مند مي شوند.

عابدي اظهار داشت: در صورت تحقق اين برنامه ، خراسان شمالي به عنوان  طراح و برنامه ريزي تئاتر ديني در سطح کشور معرفي و اين روند باعث تقويت بنيه تئاتر در شمال شرق کشور خواهد شد.

قائم مقام و دبير تخصصي دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي  نبود آموزش براي هنرمندان و تقويت پايه هاي تئاتر در اين منطقه را از جمله عوامل ضعف تئاتر استان عنوان کرد و ضمن ابراز اميدواري گفت: دهمين جشنواره تئاتر رضوي مي تواند زمينه آموزش هنرمندان و ارتقاي اين رشته هنري را فراهم کند.

معاون هنري اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان ، از حضور 35 هنرمند خراسان شمالي در اين جشنواره خبر داد و گفت: 180 شرکت کننده در اين جشنواره از استان هاي تهران، گيلان، خوزستان، قزوين و خراسان رضوي مي باشند، اما قوي ترين اجراي نمايش ها مربوط به خراسان شمالي خواهد بود.

وی با اشاره به بخش ويژه دهمين جشنواره تئاتر رضوي افزود: دو نمايش در بخش ويژه با عنوان "آنم آرزوست" و "پدرانه" و دو نمايش مشترک "بوسيدن به وقت تگرگ" و "نيم مرده" در اين جشنواره خواهيم داشت.

عابدي با توجه به اهميت آموزش در حوزه تئاتر اظهارداشت: همچنين برزويه عبدالرزاق مدرس کارگرداني از کشور مسکو سه روز کارگاه آموزشي در استان برگزار خواهد کرد.

وی همچنين از افتتاح پلاتوو تماشاخانه شمس در استان همزمان با افتتاح دهمين جشنواره تئاتر رضوي در استان خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح دهمين جشنواره تئاتر رضوي تماشاخانه شمس افتتاح و به بهره برداري و دبيرخانه دائمي جشنواره تئاتر رضوي نيزافتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.