سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

آغاز عملیات اجرایی دومین موزه میراث روستایی کشور در گلستان

عملیات اجرایی دومین موزه روستایی کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور درمحوطه پارک جنگلی قرق دراستان گلستان آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ در این مراسم سلطانی فر رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، ، استاندار و جمعی از مسوولان و مدیران ارشد استانی حضور داشتند.

در موزه میراث روستائی گلستان که با اعتبار 300میلیارد ریالی در پارک جنگلی قرق از توابع شهرستان گرگان احداث و تکمیل می شود، قرار است دانش بومی روستایی، ابنیه های تاریخی روستا و سایر موارد مرتبط با روستا به نمایش گذاشته شود.

به گفته استاندار گلستان در موزه روستایی استان که دومین مورد بعداز موزه روستایی استان گیلان است، تمام نمادها، صنایع دستی و دانش بومی روستاهای استان گردآوری می شود.

استان مرزی گلستان از اقوام مختلف ایرانی تشکیل شده که هریک با آداب و رسوم ، فرهنگ و صنایع دستی خاص هستند.
پس از این مراسم، معاون اول رییس جمهور عازم نشست شورای اداری استان گلستان درگرگان شد.
معاون اول دولت تدبیر و امید را در سفر یک روزه به استان گلستان ، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رییس جمهور در امور مناطق محروم همراهی می کنند.

افتتاح قطار محلی و حومه ای گرگان- اینچه برون، آغاز بهره برداری از 15 پروژه صنعتی و کشاورزی، بازدید از آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.