مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه بارش در تیرماه امسال افزایش داشت، گفت: میزان بارندگی از ابتدای مهر ۱۳۹۳ تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با درازمدت بیش از ۱۶ درصد کاهش‌یافته است.

‌به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان علی نظری با یادآوری میزان بارش‌های رخ‌داده در سال جاری گفت: از ابتدای مهرماه ۹۳ تا پایان تیرماه۹۴ حدود ۳۶۲ میلی‌متر بارندگی در استان گزارش‌شده که این میزان بارش در مقایسه با بارش‌های مشابه سال آبی گذشته ۴.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: جریان رودخانه‌ها در مدت مهر سال ۹۳ لغایت پایان تیرماه ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‌سو حدود ۹۴ درصد کاهش و در حوضه گرگان رود ۷۱ درصد کاهش داشته است.

نظری بیان کرد: ذخیره آبخوان‌های آزاد زیرزمینی استان گلستان درتیر ماه سال جاری در مقایسه با تیرماه سال گذشته بیش از ۱۴۹میلیون مترمکعب کاهش داشته که در مقایسه با متوسط بیست‌وسه سال گذشته بیش از ۲۴۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی به وضعیت بحران آب در استان اشاره کرد و ادامه داد: گلستان با توجه به کمبود بارش با بحران آب مواجه است که نیاز است همه پای‌کار بیایند و به همین خاطر چاره‌ای جز صرفه‌جویی مدیریت مصرف آب نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به این نکته که نقش مردم در مدیریت مصرف آب بسیار مهم و اثربخش است افزود: مردم نقش مهمی را در مدیریت مصرف آب‌دارند و بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌توان گام عملی برای حل بحران آب برداشت.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.