سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مریم کاظمی در نشست خبری «رام کردن زنان سرکش»:

ترویج رپرتوار در مکان‌های مختلف دغدغه اصلی من است

ما باید تلاش خود را برای استمرار این کار و تشویق دیگر گروه‌های نمایشی انجام دهیم تا آنها این مسیر را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   نشست خبری نمایش «رام  کردن زن سرکش» با حضور مریم کاظمی کارگردان و طراح این اثر، سیروس ابراهیم‌زاده و سه تن از بازیگران این نمایش ظهر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.

مریم کاظمی در خصوص انتخاب تالار ایوان شمس برای اجرای این نمایش گفت: به دلیل ترویج اجرای رپرتوار و استفاده از این تالار‌ها و سالن‌های نمایشی تالار ایوان شمس را برای اجرای این اثر انتخاب کردم.

وی در خصوص علت انتخاب نمایش و اجرای قبلی بیان کرد: این نمایش با مترجمی کوروش اسد‌اللهی که به دغدغه‌های ذهنی من نزدیک بود را بهترین انتخاب دیدم که بعد از دو سال در سالن ناظر‌زاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا رفت.

کاظمی با ذکر اینکه کار ما تئاتر است و اگر روی صحنه نباشیم روحمان از بین خواهد رفت، گفت: به دلیل پراکندگی اجرا آنطور که باید استقبال نشده است اما باز ما عقب نمی‌کشیم و قطعاً در این پانزده‌ شب با استقبال بیشتری مواجه خواهیم بود.

در ادامه جواد اعرابی بازیگر این اثر بیان کرد: تئاتر با خود تئاتریان است که می‌ماند و ما باید کاری را انجام دهیم تا مردم جذب شوند و بیشتر به سمت تماشای آثار نمایشی کشیده‌ شوند.

وی درباره اجراهای رپرتوار گفت: ما باید تلاش خودمان را برای استمرار این کار و تشویق دیگر گروه‌های نمایشی انجام دهیم تا آنها این مسیر را ادامه دهند.

سیروس ابراهیم‌زاده با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است و تئاتر هم از این امر مستثنی نیست بیان کرد: ما نمی‌توانیم این تغییرات را متوقف کنیم و بایستی با آنها پیش برویم که این اثر با نگاه و اجرای مدرنیته‌اش نوید آغاز تجدد‌خواهی خاصی را به ما منتقل می‌کند.

وی شیوه اجرای «رام کردن زن سرکش» را یک اجرای خوب دانست و گفت: یکی از درست‌ترین اجراهای تئاتر‌ی بود که در سالهای اخیر دیده‌ام و تمام بازیگران به شدت درگیر و نقش‌هایشان شده بودند که همین باعث باورپذیری بین تماشاگران شده بود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به مزاحم نبودن موسیقی بیان کرد: از موسیقی بهترین استفاده شده بود و پشت هر صدای سازی شخصیتی نهفته بود که به پیش بردن داستان بسیار کمک می‌کرد و با اجرای تصنیف‌ها یک حال و هوای ایرانی به اثر داده بود.

کاظم‌زاده در رابطه با گریم‌های این اثر عنوان کرد: به دلیل نقش‌های بازیگران و اینکه شخصیت هر فرد در پشت ماسک می‌تواند مفهومی را القا کند گریم ماسک را بهترین انتخاب دیدم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.