سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

باغ فتح آباد کرمان افتتاح شد

باغ تاریخی فتح آباد کرمان پس از 15 ماه کار مرمت دیشب با حضور وزیر کشور و مسئولان لشکری و استانی افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رییس بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه در اصل بنای این باغ هیچ گونه دخل و تصرفی صورت نگرفته است ، گفت: این کار با نظارت میراث فرهنگی انجام شده است.

غلامرضا سرایداری به تلاش های استاندار کرمان در راستای مرمت این باغ اشاره کرد و افزود: استاندار کرمان تنها 25 جلسه برای رفع مشکلات ، با حضور مدیران در محل باغ فتح آباد ترتیب داده است.

وی ماموریت اصلی بنیاد توسعه موقوفات را حفظ، احیاء و مرمت تمام بناهای تاریخی، معدنی و کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان داشته ، این کار در استان صورت گرفته است ، به طوری که در سال 92 شاهد مرمت و احیاء باغ متولی باشی ماهان بوده ایم.

سرایداری با بیان اینکه کار مرمت باغ فتح آباد از اردیبهشت پارسال آغاز شده است ، تصریح کرد: با این کار تاکنون برای 50 نفر اشتغالزایی شده که طی چند ماه آینده به 90 نفر خواهد رسید.

وی ، اجرای سیستم آبیاری نوین و کشت گیاهان دارویی را از جمله کارهای انجام شده در باغ عنوان کرد و یادآور شد: تا اردیبهشت سال آینده 550 گونه گیاهان دارویی در این باغ کشت می شود که در خاورمیانه نمونه است.

یادآور می شود: در این مراسم از دست اندرکاران مرمت باغ فتح آباد کرمان تجلیل و لوح مدیریت جهادی به غلامرضا سرایداری ، رییس بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان اعطا شد.

همچنین از سوی مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور لوح مدیریت جهادی به استاندار کرمان اعطا شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: باغ ، فتح آباد ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.