احیای باغ تاریخی فتح آباد یکی از طرح های هفده گانه استاندار کرمان در سال 93 است که عملیات اجرایی بازسازی آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ،استاندار کرمان گفت: باغ فتح آباد متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه بوده ومرمت و بازسازی این عمارت تاریخی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

علیرضا رزم حسینی افزود : این مکان پس از مرمت و بازسازی به عنوان یک مجموعه تاریخی و تفریحی برای مردم استان کرمان و گردشگران داخلی و خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و می توانند با ویژگی های معماری و تاریخی آثار قدیمی کرمان آشنا و از این فضا استفاده کنند.

وی تصریح کرد :استان پهناور کرمان از این گنج های پنهان فراوان دارد و دسترسی مردم به آنها موجب رونق اقتصاد و توسعه گردشگری خواهد شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: همه مسئولان برای توانمندسازی مردم استان کرمان باید تلاش کرده و از ظرفیت های موجود در بخش گردشگری بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت : پیگیری های لازم برای ثبت جهانی باغ فتح آباد کرمان انجام خواهد شد.

"باغ فتح‌آباد"متعلق به دوره‌ی قاجار است که در دهه‌های گذشته متروک بود، عملیات بازسازی این باغ زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و با هم‌کاری استانداری آغاز شد.

این باغ که الگوی ساخت «باغ شاهزاده ماهان» است، که در 30 کیلومتری شمال شرق شهر کرمان درنزدیکی شهر اختیارآباد قرار دارد.

ساختمان اصلی این مجموعه در دو طبقه و در انتهای باغ احداث شده است و دارای گچ‌بری‌های بی‌نظیری است.

در 30 متری ضلع شرقی بنای اصلی نیز عمارتی چهار فصل قرار دارد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
واقعا حیف بود اگه همینطور متروکه می موند باید زودتر مورداستفاده قراربگیره زیراباعث پیشرفت وسربلندی شهرمون هم هست دست همگی درد نکنه