سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی:موفقیت هسته ای فقط برای رضای خدا صورت گرفت، نه اعتبار ما/ روز پهلوانی ما را یاد ابا عبداله می اندازد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم گرامی داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی این روز را یاد آور حماسه ای پهلوانان عاشورا خواند و گفت:روز پهلوانی یاد آور حماسه سازی های امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر صالحی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه عبادت به جز خدمت به خلق نیست و با تبریک روز پهلوانی به جامعه ورزشی ایران اظهار داشت: روز پهلوانی ما را به یاد فراز حماسه‌های اباعبدالله‌الحسین می‌اندازد که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. خدا را گواه می‌گیرم که موفقیت تیم هسته‌ای و پیشرفت در این امر فقط برای رضای خدا صورت پذیرفت نه به خاطر کسب اعتبار و جایگاه خودمان .

وی در ادامه گفت: خوشا به حال پهلوانان ما که بر سر دین خود هستند و با دو بال حرکت می‌کنند و از این طریق به اوج می‌رسند، امیدوارم که الگو و اسوه‌ای باشد برای دیگران. همواره پس از انقلاب اسلامی شیوه حکمرانی جدید را به دنیا عرضه کردیم، شیوه‌ای که با آن در برابر طوفانها ایستادگی کردیم و این حکمرانی به راحتی فرو نخواهید ریخت. این شیوه حکمرانی سبب شده تا جایگاه‌ خود را اول در جهان اسلام و سپس در جهان پوچ گرایی و در عصر معاصر پیدا کنیم. جای شکرگزاری از خداوند متعال را داریم.

وی در ادامه گفت: آخرین شکر از خداوند است که این توفیق را به من داده است که در حضور مسئولان، دکتر عارف، دکتر مهر علیزاده، پهلوان و پیشکسوت قدیمی عباس زندی تقدیر و تشکر به عمل آوریم. عباس زندی که دهه‌های قبل برای کشور افتخار آفرین بود و همواره پرچم افتخار را به دست گرفته است و می‌تازد. این جای تشکر دارد و شکر می‌کنم که عباس زندی همچنان در میان ما حضور دارد.

صالحی گفت: حضور امروز من در این مراسم نه ازجهت تجلیل از  من و تیم هسته‌ای بود، بلکه با این اعتبار به این مراسم آمده‌ایم که چند سال در وزارت امور خارجه حضور داشتم و در آن زمان مهندس مهر علیزاده خواستار هموار شدن عرصه بین‌المللی ورزش بود که در آن زمان توانستیم آن راهموار کنیم. از دکتر محمد جواد ظریف و رئیس فدراسیون زورخانه ای نیز تشکر می کنم و اعتقاد دارم که هر چه برای توافق هسته‌ای انجام داده‌ایم برای رضای خدا بوده نه برای اصل اعتبار و جایگاه برای خودمان چون خارج از این تفکر دنیا و آخرت را از دست داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: خدا را گواه می‌گیرم برای رضایت خدا کاری انجام داده‌ایم نه برای مردم من تمام کسانی که امروز دراین مراسم از زحمات من و تیم هسته‌ای تقدیر و تشکر به عمل آوردند تشکر می کنم.

در پایان این مراسم از علی اکبر صالحی و محمد جواد ظریف و عباس زندی با اهدای لوح تندیس توسط کیومرث هاشمی، مهندس مهر علیزاده، دکتر عارف، دکتر عبدالحمیدی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم پیراهن پهلوانی با شعار ایستادگی هسته ای و نماد پهلوانی که به امضای دکتر حسن روحانی و جمعی از ورزشکاران و پهلوانان امضا شده بود توسط عباس زندی پیشکسوت ترین پهلوان ایران و قدیمی ترین ورزشکار به محمد جواد ظریف و صالحی اهدا شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.