سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

از فردوسی تا شاملو؛ آسمان پر‌ اختر شعر فارسی از نگاه قلم

کتاب «از فردوسی تا شاملو» به قلم محمد بقایی ماکان اختران شعر فارسی را در نگاه قلم جلوه داده و آنها را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «از فردوسی تا شاملو» عنوان کتابی است که با توجه به بی‌کرانه بودن آسمان شعر فارسی سعی کرده تا تمامی اختران این آسمان را در زیر یک سقف گرد‌آورده و آنها را بر‌شمرد.

بر اساس این گزارش؛ همواره برخی از چهره‌های عرصه شعر فارسی چنان در جهان درخشیده‌اند که نامشان در شناسنامه زبان و ادب فارسی‌ زبانان حک شده اما آنچه که این چهره‌ها را از سایز ادیبان و نویسندگان متمایز کرده نوع نگاه ویژه آنها به جهان است. 

گفتنی است که محمد بقایی ماکان سعی کرده که در کتاب «از فردوسی تا شاملو» به معرفی هر‌چه بیشتر سبک ادبی اختران بی‌مثال شعر فارسی بپردازد.

لازم به ذکر است که این کتاب در 15 بخش به مباحثی با عناوین «اگر فردوسی نبود»، «خیام؛ معمای بی‌پاسخ»، «منوچهری؛ ستایشگر طبیعیت»، «سنایی و شاعران پس از وی»، «عطار و غرب‌اندیشی»، «سعدی؛ خداوند‌گار ملک سخن»، «مولوی و اندیشه استعلایی»، «اقبال لاهوری؛ فردوسی برون مرز»،‌«غرب از نگاه نسیم شمال»، «از نیما تا اخوان»، ‌«رحمانی؛ مردی که زیادی شاعر بود»، «سپهری؛ چنان که هست» و «شاملو و عالم معنا» پرداخته است.

خاطرنشان می‌شود که انتشارات «اقبال» کتاب «از فردوسی تا شاملو» را تیر‌ماه سال جاری منتشر کرده و این کتاب هم‌اکنون در بازار کتاب موجود است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.