سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و ترکیه مبنای گسترش روابط اقتصادی

سفیر کشور ترکیه در ایران با اشاره به اشتراکات ایران و ترکیه گفت : ما اشتراکات فراوان تاریخی ، دینی و فرهنگی با ایران داریم و این امر مبنای گسترش روابط اقتصادی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هاکان تکین سفیر کشور ترکیه در نشست با فعالان اقتصادی استان زنجان با اشاره به اشتراکات ایران و ترکیه گفت : ما اشتراکات فراوان تاریخی ، دینی و فرهنگی با ایران داریم و این امر مبنای گسترش روابط اقتصادی می باشد.

وی با اشاره به برقراری روابط تجاری ترکیه با استان زنجان افزود: امیدوارم این سفر پنجره جدیدی از روابط زنجان و ترکیه را باز کند که در این راستا ظرفیت های استان زنجان را به ترکیه معرفی و از پتانسیل های سرمایه گذاری استان زنجان و ترکیه در برقراری روابط بهره خواهیم جست.

این مقام مسئول تصریح کرد : کشور ترکیه از توافق ایجاد شده در مسئله هسته ای خوشحال بوده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن توافقنامه اجرایی شده و موانع پیش روی اقتصادی بین دو کشور رفع گردد.

سفیر کشور ترکیه در ایران یادآور شد : ما بدنبال آنیم که علاوه بر افزایش تجارت با ایران شاهد رشد سرمایه گذاری دو کشور باشیم که حضور یکی از شرکت های بزرگ ترکیه ای در استان زنجان سرآغاز این امر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه کشور ترکیه فاقد نمایندگی در استان زنجان است که ما بدنبال رفع این مشکل در کوتاهترین زمان ممکن هستیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اشتراکات ، ایران ، ترکیه ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.