سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت:

ایران رتبه نخست دنیا در صادرات سیمان

با صادرات 19 میلیون تن سیمان، رتبه نخست دنیا در بخش صادرات سیمان از آن ایران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت امروز در آیین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه هیات های عمومی سازمان نظام مهندسی معدن افزود : در بخش کاشی و سرامیک هم ایران با 110 میلیون مترمربع صادرات، مقام سوم جهان را دارا است .

جعفر سرقینی گفت : پارسال 17 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است که از این میزان 3 میلیون تن به خارج صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت هم چنین به رشد 10 درصدی معدن و 4 درصدی صنعت در سال 93 اشاره کرد و افزود : باید از موقعیت ویژه زمین شناسی ایران و ظرفیت همکاری های بین المللی این بخش برای توسعه کشور بیش از پیش استفاده کرد .

وی گفت : وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت آماده است تا وظایف اجرایی وزارتخانه را به تشکل های حرفه ای و خصوصی تفویض اختیار کند.  

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در آیین افتتاحیه اجلاس سیزدهم هایت های عمومی سازمان نظام مهندسی عمران ، کاهش تصدی گری دولت در بخش صنایع معدنی و واگذاری آن به سازمان نظام مهندسی عمران و بخش خصوصی را از راهکارهای مهم حمایت از این صنعت و بهره برداران این بخش دانست و خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنایع معدنی ، برنامه های مناسب و کاربردی برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه شد .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندر انزلی هم در این مراسم گفت :معادن جزو انفال و بیت المال است و همه مردم باید از منافع آن بهره مند شوند وباید استخراج این سرمایه های ملی با تولید ثروت بیشتردر کشور ارتقای سطح رفاه و بهبود شرایط زندگی مردم را بهمراه داشته باشد .

سیزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تا فردا در دهکده ساحلی انزلی ادامه می یابد .

انتهای پیام/س


انتهای پیام /


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۱:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
این که یعنی الودگی بیشتر،خوشحالی نداره