سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران:

کشتیرانی ناگزیر به استفاده از شبکه جهانی بیمه است

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر حمایت از بیمه‌گرهای داخلی گفت: فعالیت‎ بین‎المللی کشتیرانی، ناگزیر از استفاده از شبکه جهانی بیمه، سیستم‌های بانکی بین المللی و دیگر ابزار مورد نیاز کشتیرانی بین المللی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام فرحبد با بیان این که اولین تحریم‎های بیمه‎ای از سوی شورای اتحادیه اروپا در سال ٢٠١٠ به کشور تحمیل شد، افزود: با اتمام قراردادهای موجود وقت، عملا از فوریه سال ٢٠١١ پوشش P&I ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که تا آن زمان با چهار کلوپ عضوگروه بین المللی یا IGA قرارداد داشت، لغو و برای مدت شش ماه از سوی یک کلوپ غیر IGA و سپس با راه‎اندازی موسسه بیمه متقابل کیش به این کلوپ انتقال یافت که این رویه تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به این که هم اکنون دو کلوپ P&I ایرانی کیش و قشم برای بیمه کشتی ها وجود دارد، درباره این که آیا پوشش‎های بیمه این دو کلوپ قادر به پاسخگویی نیازهای کشتیرانی در پسا تحریم هستند، تصریح کرد: به نظر نمی‎رسد که در صورت بازگشت به بازارهای اروپایی و فعالیت تمام عیار بین المللی، کلوپ‎های داخلی پاسخگوی نیاز مالکان بزرگ باشند؛ البته ما نمی‎توانیم به دلیل تحریم ادعا کنیم که چون یک بانک یا بیمه داخلی ایجاد کرده‎ایم دیگر به بیمه و بانک‎های دیگر نیاز نداریم.

به گفته فرحبد، فعالیتهای بین‎المللی نظیرکشتیرانی‎ها ناگزیر از استفاده از شبکه جهانی بیمه،سیستم های بانکی بین المللی و دیگر ابزار موردنیاز کشتیرانی بین المللی هستند به همین ترتیب صنعت بیمه نیز جهت ارتقاء فنی و توزیع مناسب ریسک نیاز به ارتباط با شبکه بیمه بین المللی و اتکایی دارد.

به گزارش شرکت ملی نفتکش، وی افزود: آنچه کلوپ‎های IGA  را  نسبت به بیمه های دیگر متمایز می‎کند قابل قبول بودن آنها از طرف کشورهای دنیا به لحاظ سابقه، پاسخگویی به خسارتها، دارا بودن ساختار اتکایی مناسب، دارا بودن رتبه‎بندی بین‎المللی و حضور موثر در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO )، قابل قبول بودن آنها از طرف بانک‎های بین‎المللی ( بانک‎های سرمایه‎گذار یا مرتهن در بخش کشتی‎سازی و یا خرید کشتی) و اجاره‎کنندگان صاحب نام دنیا است.

وی با تاکید بر این که بدون شک دو کلوپ P&I داخلی که بواسطه اعمال تحریم‎های استکباری شکل گرفته‎اند،در طی زمانی کوتاه و با وجود محدویت‎های موجود، قدم‎های قابل توجهی برای تردد کشتی‎های ایرانی به بنادر بین المللی برداشتند درباره وضع آنها بعد از لغو تحریم ها گفت: همانطور که اشاره شد، این کلوپ ها از جمله دستاوردهای با ارزش دوره تحریم هستند که نه تنها بایدحفظ شوند، بلکه باید با یک برنامه استراتژیک صحیح و مناسب در جهت ارتقاء توانمندی فنی، تخصصی و اعتباری آنها قدم برداشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.