سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج،

مردم سقز خواستار ترمیم زیرساخت های شهر بعداز وقوع سیل تابستان شدند

بعد از بارش شدید باران روز شنبه 27 تیرماه و وقوع سیل در بخشی از محلات شهر سقز، افراد خسارت دیده در مراجعه به ادارات خواستار اصلاح و ترمیم زیرساخت های شهری هستند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ فرماندار ویژه شهرستان سقز در نشست با جمعی از اعضای ستاد بحران در فرمانداری گفت : بیشتر درخواست های مردمی که برای جبران خسارت به فرمانداری مراجعه می کنند با محوریت تلاش ادارات برای ترمیم زیرساخت های شهری است هر چند مردم برای جبران بخشی از خسارت نیز نامه نگاری می کنند.

علی اکبر ورمقانی افزود: شهرداری باید ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه از جمله سیل اقدام کند. 

صابر زارعی معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز نیز خواسته اصلی و گلایه مردم در مراجعه به فرمانداری را تقویت زیرساخت های شهری برشمرد.

ضیاالدین نعمانی شهردار سقز نیز با عنوان اینکه سیل اخیر با همکاری مردم خوب مدیریت شد،گفت: بیش از 30 نقطه که در جریان باران های فصلی احتمالا حادثه ساز باشد، شناسایی شده است.

وی با اعلام اینکه اقدامات برنامه ریزی و عمرانی در خصوص بازسازی یا اجرای دوباره کانال های هدایت آبهای سطحی و ترمیم جدول ها به زودی شروع خواهد شد، اظهار امیدواری کرد با توجه به قول مساعد معاون عمرانی استاندار، اعتباراتی در پایان سال جاری به شهرداری سقز تخصیص یابد.

فرزاد ورمزیار رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سقزافزود: تعدادی از محلات شهر برای دفع فاضلاب، نیاز به اجرای کلکتور دارند که به دلیل کمبود اعتبار این اقدام عمرانی امکانپذیر نیست.

وی همچنین اعلام کرد: بیش از 50 درصد شبکه فاضلاب شهری سنتی است که برای بازسازی آن اعتبار زیادی لازم است که در سال جاری با مشارکت مردم، 2600 متر اصلاح شده است.

محمد سرکوت غوثی مدیر شبکه بهداشت سقز هم با عنوان اینکه در بحث ستاد بحران وظایف مشخص شده خواستار آمادگی بیشتر ادارات برای حضور به موقع در بحران و تخصیص اعتبار برای تجهیزات جهت آمادگی بیشتر در برابر بحران و حوادث غیر مترقبه شد.

ایرج گیلاسی سقز، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سقز نیز با بیان اینکه تعدادی از ماشین آلات آتش نشانی در جریان کمک به حادثه دیدگان سیل اخیر آسیب دید، خواستار اختصاص اعتباراتی برای تجهیز مناسب تر آتش نشانی شد.

وقوع سیل تابستانه در هفته گذشته در شهرستان سقز باعث وارد شدن خسارت بر زیر ساخت های شهری شد.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.