سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 129 جسد در 60 گور دسته‌جمعی در مکزیک

در طول 10 ماه گذشته، تلاش پلیس مکزیک برای یافتن 43 دانشجوی ربوده‌شدۀ این کشور منجر به کشف 129 جسد در 60 گور دسته‌جمعی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌تلگراف، تاکنون 60 گور دسته‌جمعی در جریان تحقیق و تفحص پلیس مکزیک از سرنوشت نامعلوم دانشجویان ربوده‌شده در این کشور کشف شده است.

تلاش برای یافتن 43 دانشجوی مکزیکی معترض که توسط مأموران پلیس این کشور در اختیار گروه‌های محلی قاچاق مواد مخدر قرار گرفته بودند، از 10 ماه گذشته تاکنون منجر به کشف 129 جسد در 60 گور دسته‌جمعی ایالت "گوئررو" شده است.

به گفته مقامات دستگاه قضایی مکزیک، هیچ‌ نشانی از وجود اجساد دانشجویان ربوده‌شده در گورهای دسته‌جمعی مذکور یافت نشده است.

43 دانشجو در سال 2014 در شهر "ایگوالا" در ایالت گوئر‌رو در پی اعتراض و درگیری با نیروهای پلیس محلی ناپدید شدند. شاهدان عینی از انتقال این دانشجویان به ماشین‌های پلیس خبر داده بودند، اما پس از آن اثری از آنها یافت نشد.

این ماجرا که نشانه‌ای آشکار از هم‌دستی باندهای قاچاق مواد مخدر و نیروهای پلیس مکزیک است، بهت و حیرت عمومی را در این کشور در پی داشته و سبب بروز ناآرامی‌های گسترده‌ در سراسر این کشور شده است. در میان ده‌ها نفری که در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند، نام چندین نیروی پلیس هم به چشم می‌خورد.

شش هفته پس از ناپدید شدن دانشجویان مکزیکی، دادستان کل این کشور در اظهارنظری از احتمال سوزانده‌شدن این افراد خبر داده بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.