سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کار‌گروه بیوتکنولوژی محیط زیست:

ضرورت هموار‌سازی قیمت سوخت‌های زیستی در کشور

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کار‌گروه بیوتکنولوژی محیط زیست گفت: به دلیل وجود آلودگی‌های ناشی از محیط زیست تعیین راهکار‌هایی برای تعیین قیمت‌های زیستی در کشور از اولویت اساسی برخوردار است.

میثم طباطبایی رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کار‌گروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  اظهار کرد: ضرورت استفاده از سوخت‌های زیستی به دلیل بالا بودن آلودگی‌های محیط زیست و همچنین بالا‌ بودن میزان آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی در کشور چند برابر شده است.

وی در ادامه افزود: سوخت‌های زیستی یک ضرورت به حساب می‌آید و دولت باید برای فراهم شدن شرایط استفاده از این سوخت‌ها به ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری کمک کرده و از آنها حمایت کند.

طباطبایی با اشاره به توانایی شرکت‌ها برای تولید سوخت‌های زیستی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در کشور هستند که توانایی تولید سوخت‌های زیستی را دارند و با همکاری دولت می‌توانیم این سوخت‌ها را در کشور توسعه دهیم، تعیین قیمت برای سوخت‌های زیستی در ستاد توسعه فناوری معاونت در جریان است و پس از نهایی‌شدن قیمت‌ها برای تصویب پیشنهاد می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از روغن‌های پسماند خوراکی برای تولید گازوئیل زیستی و توسعه زیستی سوختی از طرح‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی است.

طباطبایی عنوان کرد: با سازمان‌دهی بخش خصوصی توسط کار‌گروه‌ بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری و آمادگی این بخش امکان ورود تدریجی فرآورده‌های استراتژیک در کشور وجود دارد.

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در پایان بیان کرد: تخصیص و توانایی دستیابی به اهداف تعیین شده در کمیته سوخت‌های زیستی وجود دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.