سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کارگاه 2 روزه مستند سازی پلیس در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: در صورت مستند سازی دقیق می توانیم نقاط ضعف عملیات مختلف را دریابیم و مستند سازی باعث تبدیل تهدید ها به فرصت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمان و بنا به اعلام پایگاه خبری پلیس کرمان ، كارگاه آموزشی مستندسازان ناجا در استان های كرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و منطقه آزاد كیش به میزبانی كرمان در سالن كوثرستاد فرماندهی انتظامی استان كرمان آغاز شد.

در آغاز این كارگاه دو روزه كه استاد صفرعلی زاده از اساتید برجسته حوزه مستند سازی و اطلاع رسانی حضور دارد، جانشین فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: یكی از ماموریت های معاونت اجتماعی ناجا مستند سازی است و با توجه به اقتصای اطلاع رسانی به شیوه امروزی اهمیت آن مورد تاكید قرار دارد.

سرهنگ عبدالرضا ناظری سرعت استفاده عمومی از تجهیزات مدرن مستند سازی و تبادل اطلاعات در فضای مجازی را چشمگیر توصیف كرد و افزود: اثر مساله ای كه به صورت مستند ارائه شود در اذهان مردم فراموش نخواهد شد و ما نباید از این ابزار غافل شویم.

سرهنگ ناظری تصریح کرد: گروه های تكفیری به نا حق در حال استفاده از ابزار های مستند سازی هستند و در كمتر از چند ثانیه افكار و اقدامات خود را به اذهان عموم منتقل می كنند اما پلیس زحمت كش ما كمتر مورد تبلیغ قرار گرفته است.

وی هدف از مستند سازی گروه های تكفیری را ترویج احساس ناامنی عنوان كرد و افزود: مستند سازان ناجا رسالت سنگینی بر دوس دارند و باید برای خنثی كردن اقدامات استكبار تمام تلاش خود را به خرج دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان كرمان شفاف سازی و انعكاس سریع و به موقع اخبار و دستاورد های پلیس را مورد تاكید قرار داد و گفت: ناجا یكی از سازمان هایی است كه در امر مستند سازی مظلوم واقع شده و به طور شایسته رشادت های نیرو های سلحشور آن بازتاب داده نشده است و باید در این حوزه ضعف امكانات را برطرف كرد.

ناظری به عملیات موفق اخیر پلیس مرزبانی در مقابله با گروهك جیش الظلم نیز اشاره كرد و اظهار کرد: پلیس با از جان گذشتگی جلوی ورود این گروهك را گرفت و در این عملیات شهیدی شجاع همچون شهید توحیدی نسب را تقدیم نظام و انقلاب كرد اما متاسفانه هیچ مستندی از این عملیات وجود ندارد.

وی مستند سازی را منحصر به هفته ناجا و پوشش برنامه های خاص این هفته ندانست و گفت: ما مسوولیت خطیری بر عهده داریم و مستندسازان باید با هنرمندی خود تمام لحظات را ثبت و ضبط كنند.

سرهنگ ناظری تاكید كرد: ما معتقدیم مستند سازی می تواند قسمت قابل توجهی از مشكلات ترافیكی را حل كند و در كاهش بسیاری از جرایم به یاری پلیس خواهد آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان بهره برداری از دوربین های سطح شهر توسط مستندسازان ناجا را ترفندی جدید دانست و گفت: مستند سازی در برخی مواقع با تنظیم زاویه دوربین های خصوصی و دولتی سطح شهر می توانند صحنه مورد نظر خود را شكار كنند و همیشه نیاز به حضور فیزیكی نیست.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مستند ، کارگاه ، ناجا ، ظرفیت ، عملیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.