سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

سنگ‌اندازی برای توسعه تجاری سازی مرز رازی در خوی

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه تجاری سازی مرز رازی سنگ‌اندازی می‌شود.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه با انتقاد از کارهای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و درخواست از مدیرکل ان اداره مبنی بر جلوگیری از توسعه پایانه رازی، اظهار داشت: کاری که این نماینده مجلس انجام داده به دور از اخلاق است.

وی تصریح کرد: مطمئنم مسئولین اداره‌کل راه و شهرسازی برای توسعه مرز رازی مصمم است چرا که بارها استاندار آذربایجان غربی در سفر به مرز رازی بر توسعه این جاده و ساخت هر چه سریعتر پایانه تاکید داشته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کارشکنی‌ها در مورد تحویل زمین پایانه رازی وجود دارد و فصل کاری نیز در حال سپری شدن است که قول مسئولین بر آسفالت 15کیلومتر از مرزی رازی به طرف خوی و نیز 15 کیلومتر از خوی به طرف قطور، فقط بهسازی و آسفالت هفت کیلومتر شروع شده است و احداث چهار دهنه پل فقط به یک دهنه محدود شده است.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی مسافران به ترکیه از مرز رازی، اظهار داشت: روزانه بیش از 150 خودرو از مرز رازی تردد دارند و دولت مصمم به تبدیل این مرز به مرز ترانزیتی و اقتصادی است و برنامه کلانی برای توسعه مرز رازی و گمرک رازی در نظر گرفته است.

حسینی‌صدر با اشاره به ایستادگی استاندار در مقابل کارشکنی‌ها، ادامه داد: هر چند که مطمئنم استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی در مقابل اینگونه اظهارات نابه‌جا ایستادگی می‌کنند، اما با توجه به اینکه توسعه مرز رازی به اقتصاد و تجارت کل کشور کمک می‌کند از اینگونه اظهارات تعجب می‌کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسفالت جاده‌های روستایی خوی، گفت: امسال از محل ماده 180 برنامه پنجم توسعه، مبلغ 170میلیاردریال اعتبار برای عمران خوی تخصیص یافته است و از محل اعتبارات استانی نیز، مبلغ 230 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که مجموعاً 400 میلیارد ریال است.

وی افزود: از این میزان اعتبار مبلغ 100میلیارد ریال جهت توسعه، بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان خوی در نظر گرفته شده است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: سنگ ، توسعه ، خوی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.