سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینتون درباره حمله بنغازی شهادت می‌دهد

وزیر خارجه پیشین آمریکا، در کمیته تحقیق کنگره درباره حمله افراد مسلح به کنسولگری این کشور در بنغازی توضیح خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، بیست و دوم اکتبر در کمیته تحقیق کنگره درباره حمله افراط گرایان به کنسولگری آمریکا در بنغازی شهادت خواهد داد.

کلینتون، که در زمان وقوع حمله بنغازی در یازدهم سپتامبر سال 2012 وزیر امور خارجه آمریکا بود، درباره نحوه مدیریت این موضوع با انتقادات فراوانی روبرو شده است. منتقدان و رقبای جمهوری خواه هیلاری کلینتون، ماجرای حمله خونین بنغازی را به اهرم سنگینی برای حمله به وی، که نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا محسوب می شود، تبدیل کرده اند.

در حمله افراط گرایان مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی علاوه بر "کریستوفر استیونز،" سفیر آمریکا، سه مامور آمریکایی دیگر نیز کشته شدند.

کمیته تحقیق کنگره آمریکا در همین چارچوب درباره ماجرای رایانامه های کاری هیلاری کلینتون و تبادل آنها از طریق یک حساب غیردولتی که مشاجرات زیادی در محافل سیاسی آمریکا  به وجود آورده است، تحقیق می کند.

کلینتون،  که هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا را در فاصله سالهای 2009 تا 2013 بر عهده داشت، پیامهای الکترونیک کاری خود را به جای استفاده از یک حساب دولتی، از طریق یک حساب شخصی و یک سرور غیردولتی رد و بدل کرده و به گفته مقامات آمریکایی با این کار اسرار دولتی را به خطر انداخته است. 

برخی از این رایانامه‌ها که تعدادی از آنها ناپدید شده است، به تحولات لیبی در فاصله سالهای 2011 تا 2012 به ویژه حمله افراط گرایان مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی در یازدهم سپتامبر سال 2012 مربوط بوده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.