سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

طرح تحول در راستای اهداف سازمان بهداشت جهانی است/ افزایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تعهد سیاسی دولت در حوزه سلامت، بارقه‌ای از امید را در دل مردم روشن کرده است.

محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد دستاورد‌های سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: جمع‌بندی گروه ارزیاب پیش از سفر مارگارت چان، این بوده است که تعهد سیاسی دولت به سلامت، بارقه‌ای از امید را در دل مردم روشن کرده است.

وی ادامه داد: بیمه‌شدن افراد فاقد بیمه، کاهش پرداختی‌های مردم از جمله مواردی بود که در جهت مثبت مورد توجه گروه ارزیاب قرار گرفت، که از جمله دستاورد‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.

محمد آقاجانی اظهار کرد: توجه ویژه وزارت بهداشت به امر مدیریت بیمارستانی و ارتقا کیفیت خدمات بیمارستانی از نکات برجسته‌ای است که مورد تایید گروه ارزیاب نیز قرار گرفت.

وی افزود: مارگارت چان هم در سفر به موضوعات ذکر شده تاکید داشته و طرح تحول نظام سلامت را کاملا موفق دانست.همچنین این طرح را در راستای اهداف سازمان بهداشت جهانی ترسیم کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین مطرح کرد: تصدیق رئیس سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتخاب درست راه می‌تواند باعث افزایش امید دست اندر کاران باشد.

وی اضافه کرد: برنامه طرح تحول نظام سلامت بر پایه مدل سازمان بهداشت جهانی طرحی شده است. این مدل پوشش جامع سلامت برای آحاد مردم است، ما برای مدیریت منابع از ابتدای طرح تحول سلامت برنامه‌ریزی داشتیم. در حال حاضر هم به دقت این منابع را مدیریت و کنترل می‌کنیم.

محمد آقاجانی بیان کرد: علی رغم اینکه بودجه این طرح کاهش پیدا کرده است، باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که به برنامه‌ها خدشه‌ای وارد نشود. کاهش دو هزار میلیارد تومانی منابع طرح تحول نظام سلامت نباید در میزان دسترسی‌های مردم خلل وارد کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.