سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز بازیکنان در رقابتهای تنیس اهمیت بالایی دارد

در رقابتهای تنیس تمرکز بازیکنان بسیار مهم است و از سوی فدراسیون جهانی قوانین سختگیرانه ای در این زمینه گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات تنیس دیویس کاپ در گروه دو اسیا-اقیانوسیه با شکست ایران از کویت و سقوط به دسته سوم همراه بود و حضور تماشاگران در این مسابقات بسیار قابل توجه بود اما این استقبال پر شور با حاشیه هایی همراه بود که نشان از کم توجهی به حرفه ای سازی در ورزش ایران است.  
در طول این مسابقات,تماشاگران بارها در هنگام زدن سرویس حریف به تشویق کردن و برهم زدن تمرکز بازیکنان پرداختند که این حرکت در مسابقات تنیس تخلف محسوب می شود و پیامد های نامطلوبی برای تیم میزبان خواهد داشت.  
 
نکته جالب این مساله حمایت های سرمربی تیم ملی ایران بود که در این زمینه می گوید: این تشویق ها در تنیس طبیعی است و این نوع هواداری را مخالف قانون نمیدانم. در تنیس سطح یک جهان جو ورزشگاهها بسیار وحشتناک تر از جو ایران است.

در بین این هواداران پرشور, چهره های معروف ورزشی و فرهنگی هم بودند که به نظر جو ورزشگاه روی انها بی تاثیر نبود و با بی اطلاعی کامل از قوانین تنیس, پا را فراتر از قانون گذاشتند و حال و هوای فوتبال را به این رشته کشاندند که این برای یک مربی حرفه ای ورزش قابل تامل است. 

این ماجراها باعث شد که قوانین بین المللی تنیس را از شاهرخ کشاورز کارشناس تنیس جویا شویم که در این باره گفت:در رقابتهای تنیس تمرکز بازیکنان بسیار مهم است و از سوی فدراسیون جهانی قوانین سختگیرانه ای در این زمینه گذاشته شده است. 

وی ادامه داد: اگر تشویق کردن تماشاگران در حین انجام بازی خللی ایجاد کند, سرداور رقابتها تذکری به تماشاگران و مسئولین برگزاری مسابقات خواهد داد. اگر این تذکر شرایط را ارام نکرد برای تیم مقابل اعلام ضربه پنالتی می شود و گاهی ممکن است این تشویق های بی موقع از دست رفتن امتیاز, ست و یا کل بازی به نفع تیم مهمان شود. 

حال باید دید فدراسیون نشین ها و مسئولین پس از این سقوط آزاد,از این سرمایه ملی به سوی حرفه ای شدن و ارتقای تنیس استفاده خواهند کرد؟

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.