سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی به ایران؛

با خانم دکتر مارگارت چان آشنا شوید

خانم دکتر مارگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی در روزهای اخیر به کشور ما سفر کرده است و عملکرد کشورمان در حوزه سلامت و طرح تحول سلامت را مورد تجلیل قرار داده است. زندگی حرفه‌ای خانم چان با فراز و نشیب‌های جالبی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانم دکتر مارگارت چان متولد سال 1947 میلادی و حدود 68 سال سن دارد و در بخش انگلیسی کشور هنگ کنگ به دنیا آمده است.

گفتنی است، ملیت او هنگ کنگ چین است.

او از 8 نوامبر سال 2006 مسئولیت سرپرستی و مدیریت سازمان بهداشت جهانی WHO را بدست آورده است.

بر اساس آمارهای مجله forbes او جزء 30 زن قدرتمند جهان است.

چان در سالهای 1994 الی 2003 به عنوان وزیر بهداشت و درمان در کشور هنگ کنگ و به عنوان نماینده مدیرکل سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با آنفولانزای همه‌گیر در سالهای 2003 تا 2006 فعالیت کرده است.

خانم چان ابتدا به عنوان معلم اقتصاد در کالج Northcote College of education در هنگ کنگ آموزش دیده، سپس مدرک BA را بدست آورده و آنگاه مدرک پزشکی خود را از دانشگاه University of Western Ontario در سالهای 1973 الی 1977 بدست آورده است. در نهایت او در سال 1997 مدرک ممتاز پزشکی خود را از دانشکده بهداشت عمومی از کالج سلطنتی پزشکان انگلستان بدست آورده است.

در سال 1994 او اولین زن در کشور هنگ کنگ لقب گرفت که سمت رئیس دپارتمان بهداشت این کشور را بدست آورد.

در سال 2003 او پس از 25 سال خدمت در کشور هنگ کنگ این کشور را ترک کرده و به سازمان بهداشت جهانی پیوسته است.

پس از انتصاب به سمت رئیس سازمان بهداشت جهانی در ژوئن 2012 او محوریت عملکرد خود را در سخنرانی‌هایی در خصوص بهبود سلامت مردم در آفریقا و سلامت زنان قرار داد.

پس از اتمام دور اول تصدی پست ریاست سازمان بهداشت جهانی او دوباره برای تصدی این پست اقدام کرد و موفق به کسب آرا تا 30 ژوئن 2017 میلادی شده است.

اوج عملکرد او در سال 1997 به هنگام شیوع آنفلونزای پرندگان H5N1 و در سال 2003 به هنگام شیوع بیماری سارس در کشور هنگ کنگ بوده است.

پس از شیوع گسترده H5N1 و مرگ عده زیادی از افراد او در نهایت مجبور شد دستور امحاء یک و نیم میلیون جوجه را در منطقه برای تحت کنترل در آوردن بیماری به اجرا در آورد که با انتقاداتی در سطح منطقه آسیا مواجه شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پارسافر
۱۸:۰۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
خواهر جکی نیست؟