حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک میرزاخانی آهنگساز و سرپرست گروه تئاتر «فصل شکار بادبادک ها» به کارگردانی جلال تهرانی که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر با بازی بهنوش طباطبایی روی صحنه است در خصوص موسیقی این اثر گفت: در «فصل شکار بادبادکها» از موسیقی اتمسفر محور بهره بردیم و تمام تلاشمان حفظ ضرب آهنگ درونی اجرا با بازیگر بود.
این مدرس موسیقی در ادامه با اشاره به لزوم موسیقی زنده در تئاتر افزود: موسیقی زنده در تئاتر وفاداری به ذات میرایی هنر نمایش است و به اعتقاد من موسیقی در تئاتر قطعا باید بصورت زنده طراحی و اجرا شود تا حس کلی نمایش هنگام اجرا به یک هماهنگی متناسب برسد.
این آهنگساز که سالها مدرس کنسرواتوار تهران و دانشکده هنر بوده است و در کارهای قبلی جلال تهرانی نیز حضور داشته در خصوص جنس موسیقی این تئاتر میگوید: ساخت موسیقی فصل شکار بادبادک ها حدود سه ما بطول انجامید و یک ماه نیز گروه سه نفری ما که شامل خودم، فرزان فلک دهی و محمد حسین محرمی بود تمرین داشتیم و جایگاه گروه موسیقی در ارتفاع باعث تسلط بیشتر ما شده است و در هر اجرا وقتی سکوت کامل در سالن برقرار میشود موسیقی آغاز میشود و حضور گروه موسیقی در دکور و اختلاف سطح باعث شده به نوعی جزئی از دکور شویم و بخصوص بازی با سایهها در طول مدت نمایش سایههای ما را نیز در بر گرفته است که در زیبایی شناسی اثر تاثیر بسزایی داشته است.
میرزاخانی در پایان افزود: همکاری با تهرانی همیشه برای من هیجان انگیز و در عین حال بسیار سخت بوده خصوصا در فصل شکار بادبادکها با توجه به حضور یک بازیگر نقش مولفه ی موسیقی در تالیف این اجرا پر رنگتر از تمام تجربیات قبلی من بوده است و امیدوارم مورد پسند کارگردان و مخاطبین این اثر باشد.
میرزاخانی ساخت موسیقی فیلمهای برف، هاری، روز مبادا، جانسودا، مصائب چارلی، دیگری، ته خط، مثل یک رویا و مجموعه رنگ شک و نیز انیمیشنهای شب گوسفندی، روزنه و مرد پروانهای و نیز مستندهای زندگی در رگهای سرد، در جستجوی پلنگ ایرانی و زندگی در کسوف و همچنین تئاترهای نفرتی تی، هی مرد گنده گریه نکن، به صدای زمین گوش کن، تک سلولیها و مخزن را در کارنامهی هنریاش دارد.
این آهنگساز و مدرس دانشگاه تا کنون سه آلبوم موسیقی با ناهای «خواب»، «پینوکیو» و «گمشده» را در کانادا منتشر کرده است و بزودی آلبوم « پشت دریا» را روانهی بازار موسیقی میکند.
انتهای پیام/