سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن؛

جاذبه های گردشگری و تاریخی در رونق کشور نقش اساسی دارد

بخشداری رودهن با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح و توجه به میراث فرهنگی و گردشگری می تواند جایگزین صنعت نفت در کشور شود گفت: جاذبه های گردشگری و تاریخی در رونق کشور نقشی اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، رضا طاهرخانی گفت:آثار ملی و گردشگری فرصتی است که باید از آن به نحو احسن در جذب گردشگر استفاده کرد و برنامه ریزی صحیح و درست در این زمینه می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک فراوانی کند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به رسالت اصلی خود عمل کند افزود: حفاظت از میراث فرهنگی تکلیف و وظیفه همه ما است و سهل انگاری دراین خصوص برای نسل های آینده قابل پذیرش نیست.

طاهرخانی بر همکاری میراث فرهنگی در جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی شهر رودهن تاکید کرد و گفت: بخش رودهن در حدود 30 آثار تاریخی دارد که هر یک از آنها گویای بخشی از تاریخ و تمدن ایران اسلامی در این منطقه است.

وی درخصوص پل تاریخی نمیر رودهن گفت: پل تاریخی نمیر که در رودخانه مرکز شهر رودهن واقع شده است متعلق به قرن دوم و زمان آل بویه می باشد که نظیر آن در استان تهران وجود ندارد ولی متاسفانه مورد بی مهری مسئولان میراث فرهنگی واقع گردیده است.

بخشدار رودهن افزود: متاسفانه بنا به دلایلی از جمله تردد وسایل نقلیه سنگین از روی این پل تاریخی، قسمتی از پل تخریب و در حال نشست می باشد که می بایست هر چه زودتر با تامین اعتبارات لازم مورد ترمیم وبهسازی قرار بگیرد.

طاهرخانی در ادامه گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با میراث فرهنگی شهرستان، راهنمایی و رانندگی و شهرداری رودهن ظرف هفته آینده ضمن جایگزینی مسیر محلی، نسبت به ایجاد راه بند در هر دو طرف پل به جهت جلوگیری ازتردد انواع خودرو سبک و سنگین اقدام خواهد شد.

بخشدار رودهن در خاتمه افزود: تا انجام عملیات مذکور، راهنمایی و رانندگی شهرستان با نصب تابلو عبورممنوع و همچنین استقرار مامور راهنمایی و رانندگی از تردد وسایل نقلیه از روی پل جلوگیری می نمایید.



انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
بسیار عالی. این پل از قدیمی ترین پل های تاریخی ایران هست که واقعا باید رسیدگی بشه