سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

گذشت در رانندگی عامل کاهش تصادفات است

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان ، اصفهان را به لحاظ موقعیت قرار گیری در مرکز و به عنوان چهار راه حمل ونقل کشور، دارای یکی از بیشترین ترددهای جاده ای دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان اظهار داشت : استان اصفهان با داشتن 11 هزارو500 کیلومتر راه مشتمل بر 400 کیلومتر آزادراه ، یک هزارو 700 کیلومتر بزرگراه ، سه هزارو 700 کیلومتر راه اصلی وفرعی و 5 هزارو 700 کیلومتر راه روستایی یکی از شبکه های مهم حمل ونقل جاده ای کشور را به خود اختصاص می دهد .

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان به لحاظ قرارگیری در مرکز کشور وبا مساحت حدود 107 هزار کیلومتر مربع و با محوریت ترانزیتی از شمال به جنوب وشرق به غرب و به لحاظ ارتباط با 9 استان همجوار در حجم ترافیک می تواند تاثیر گذار باشد.

غلامی با بیان اینکه حجم سفرهای نوروزی و تابستانی در برهه خاصی از زمان وضعیت ویژه ای پیدا می کند گفت : برای این دو مرحله نیاز به برنامه ریزی ویژه ای می باشد که به منظور بالا بردن سطح ایمنی راهها و پایین آمدن آمار تصادفات با هماهنگی دستگاههای ذیربط از جمله پلیس راه ، هلال احمر، اورژانس و حمل ونقل پایانه های استان این مهم انجام می گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از جمله اقداماتی که در جاده ها به منظور کاهش تصادفات در دو پیک زمانی پرترافیک پایان تیرماه وپایان شهریورماه انجام می شود را ایجاد ایستگاههای امنیت وسلامت دانست وگفت : ایستگاههای امنیت وسلامت به منظور ایجاد جایگاهی برای استراحت ورفع خستگی رانندگان ایجاد می گردد.

غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در اینخصوص گفت : گشت ویژه با استعداد 60 گروه راهداری ،650 نفر نیروی راهدار و 450 دستگاه خودرو سبک ،سنگین ونیمه سنگین درسطح جاده های استان آماده خدمت رسانی می باشند.

وی درخصوص وضعیت روکش آسفالت جاده ها با توجه به اعتبارات اختصاصی گفت :به لحاظ مقدار راههای موجود در استان وضعیت مطلوب نیست واعتبارات بیشتری در اینخصوص لازم است تا روکش آسفالت جاده ها انجام شود .

وی تصریح کرد :در راستای ایمن سازی راهها و کاهش تصادفات جاده ای محورهای پرحادثه دراستان شناسایی شده اند که با انجام عملیاتهای راهداری از قبیل نصب گاردریل ونیوجرسی واستفاده از تابلوها وعلائم سعی بر پایین آوردن ضریب تصادفات در این نقاط شده است .

غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در سخن پایانی از رانندگان بخش بار ومسافر خواست رعایت سرعت مجاز واحتیاط کامل دررانندگی بکنند وی گذشت در رانندگی را باعث کاهش حوادث رانندگی ذکر کرد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: عامل ، گذشت ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.