امام جمعه قم گفت: حقوق هسته‌ای ما پذیرفته‌شده است و چهره ایران هراسی که در جهان از ما نشان داده‌اند تغییر کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌ اول نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان اینکه مسئله پیوند اخوت و برادری از اهمیت بالایی برخورداراست گفت: اولین راه برای تحکیم اخوت و برداری ایمان است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید شیوه‌های تحکیم اخوت و برداری را بشناسیم افزود: دو خصوصیت و شیوه برای ایجاد پیوند مستحکم‌تر برادری وجود دارد که یکی از آن‌ها اصل تغافل است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه نادیده انگاری لغزش دیگران و عدم شتاب‌زدگی در قضاوت دیگران دارای اهمیت است گفت: ادب معاشرت، خوش‌رو بودن و حرمت‌گذاری نسبت به شخصیت دیگران دارای اهمیت ویژه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مورد دیگری را که باید مدنظر قرار گیرد عفو و گذشت عنوان کرد وگفت:بخشش از خصوصیاتی است که هر مسلمانی باید ان را داشته باشد وخداوند ان را از ویژگی های خود در قران کریم شمرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بی عدالتی هایی که در جهان امروز در حال گسترش است ادامه داد: مردم با حضور پرشورخود در روز قدس نشان دادند که مسئله اصلی امروز ما مسئله قدس است و مسائلی که در یمن، بحرین و دیگر کشورها ایجاد کردند مردم را گمراه نمی‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع هسته ای اظهارداشت: کشور ما از ابتدا معتقد بود به دلیل استعدادها و جوانانی که در کشور داریم باید از این امکانات استفاده کنیم.

وی افزود: موفقیت در مذاکرات کاهش چهره ایران هراسی را در پی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کسانی که یک روز هیچ حقی برای ما قائل نبودند امروز در مقابل اراده مردم ما تسلیم شدند و حق ما را پذیرفته اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مذاکرات ما تنها در مسئله هسته‌ای بود تصریح کرد: حقوق هسته‌ای ما پذیرفته‌شده است و چهره ایران هراسی که در جهان از ما نشان داده‌اند تغییر کرده است.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.