سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

از بین رفتن هزینه میلیاردی تأسیسات آبرسانی روستایی

مدیر عامل شرکت آبفار قم با اشاره به فرسودگی تأسیسات آبرسانی در روستاهای استان گفت: میلیارد‌ها ریال تأسیسات احداث شده در حال مستهلک شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علیجان صادق‌پور مدیر عامل شرکت آبفار قم گفت: طی سال‌های گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی اعتبار بسیار بالایی را برای ایجاد و راه‌اندازی تأسیسات در روستاهای اطراف هزینه کردند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: اما با وجود این اعتبار وسرمایه گذاری های میلیاردی شاهد نابودی وفرسودگی تاسیسات هستیم.

وی با بیان این که عمر بسیاری از این تأسیسات کوتاه‌ تر از حد انتظار است گفت: این مشکل به دلیل عدم توجه به تعمیرات به موقع و اعمال مراقبت‌های فنی است.

صادق‌پور از دیگر مشکلات این فرسودگی های زودهنگام را این گونه شمرد: بالا بودن هزینه‌های نگهداری تأسیسات در مناطق روستایی نسبت به شهری موجب شده است شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با کمبود منابع مالی مواجه شوند و امکان بازسازی و نگهداری مطلوب از این تأسیسات را نداشته باشند.

وی در خصوصر راه حل اندیشی برای این بحران افزود: نباید تنها روی به اتمام رساندن پروژه‌ها تمرکز داشت بلکه باید برای بالا بردن عمر مفید پروژه‌ها تلاش کرد و مطالعات و برنامه ریزی‌های خود را به این سمت سوق داد.

وی در پایان اظهار کرد: تعمیر و بازسازی تأسیسات موجود در سال جدید یکی از اهداف شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم است که باعث برطرف شدن این بحران بزرگ ومهار ان میشود.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.