سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله علم الهدی:

توافق نامه هسته ای آزمونی بزرگ است/ آمريکا هیچ‌وقت به قرارهایش متعهد نبوده‌است

امام جمعه مشهد گفت: نباید فراموش کرد که طرفین توافق همان کشورهایی هستند که قراردادهایی نظیر ترکمنچای را قبلا تجربه کرده‌ایم بنابراین نمایندگان نباید بگذارند همان بلاها بازهم برسر مردم فرود آید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد با اشاره به وظيفه مهم مجلس در بررسي توافق هسته اي گفت: همانطور که رهبري فرمودند متن توافقنامه هسته اي بايد به نظر نمايندگان مجلس رسيده و در آنجا تصويب شود. 

امام جمعه مشهد افزود: ملاک تصويب اين قرارداد خطوط قرمزي است که رهبري بارها آن را اعلام کردند.

وي بيان کرد: امتحان مجلس هشتم فتنه ۸۸ بود و اين توافق نامه يک آزمون و آزمايش مهمي براي مجلس نهم است و براي سربلندي در آن بايد به خطوط قرمز رهبري توجه داشته باشند.

وي با اشاره به اهميت دقت در خطوط قرمز رهبري گفت: خطوطي که رهبري آن ها را تببين کردند نظر شخصي ايشان نبوده است بلکه به دليل مسئوليت و حکمتي که دارند در تامين مصلحت مردم به اين موارد اشاره داشتند.

امريکا تا به حال پاي هيچ قرارداري تا انتها نايستاده است

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: امروزه دوران قاجار و پهلوي نيست که بگوييم با قرارداد ترکمنچاي و پاريس مملکت فروخته شده است، بلکه اگر نمايندگان مجلس دقت نظر نداشته باشند همان بلايي بر سر مردم خواهد آمد که در قراردادهاي ترکمنچاي و پاريس اتفاق افتاد و نام آن ها در تاريخ ثبت خواهد شد.

آيت الله علم الهدي با اشاره به پاسخ نامه رهبري به رئيس جمهوري گفت: مقام معظم رهبري در اين نامه فرمودند بايد راهکاري پيدا شود که طرف مقابل بدعهدي نکند، در راس شش کشور مذاکره کننده رييس جمهور آمريکا بلافاصله بعد از توافق سخناني بيان کرد که نشان مي داد آن ها هر زمان بخواهد بد قولي مي کنند.

وي اضافه کرد: آمريکا تا به حال هيچ قرارداري با کشور ما امضا نکرده که پاي آن بماند، البته بقيه کشورهاي عضو ۱+۵ نيز شرايط اين چنيني دارند و اگر لازم باشد دست خود را در دست آمريکا خواهند گذاشت.

وحدت با حفظ متانت به وجود خواهد آمد

امام جمعه مشهد در گفت: يکي ديگر از نکات نامه رهبري، دستور ايشان به ملت در جهت حفظ وحدت و متانت بود، زيرا اگر اين دو خصوصيت نباشد نمي‌توان بررسي کاملي بر روي اين توافقنامه انجام داد.

امام جمعه مشهد افزود: راه حفظ وحدت، متانت است، عده اي بعد از اين توافقنامه جلو افتادند و سعي دارند تا فضا را دوقطبي کنند و لذا برخي مي گويند اگر قصد توافق وجود داشت چرا اين همه سال کشور را عقب انداختيم؟

آيت الله علم الهدي ادامه داد: در پاسخ به اين سوال بايد گفت در سال هاي پيش ما مقاومت و استکبارستيزي مي کرديم و بايد بدانيد که بعد از توافق نيز مقاومت و استکبار ستيزي ما ادامه خواهد داشت.

وداع با ماه رمضان تلخ و غم انگيز است

خطيب جمعه مشهد در بخشي از سخنانش با اشاره به پايان رسيدن ماه مبارک رمضان افزود: امروز روز وداع وخداحافظي با انبوهي از رحمت و مغفرت الهي است که در اين ماه به ما ارزاني داشته شده بود.

آيت الله علم الهدي ابراز کرد: هنگامي که انسان در تاريکي قرار مي گيرد بعد از مدتي مي تواند اطراف خود را ببيند اما اگر فردي درون درياي قير قرار بگيرد ديگر حتي اطراف خود را نيز نمي تواند ببيند، زندگي انسان نيز مانند همين درياي قير است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان فرازهايي از دعاي وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان گفت: البته در زندگي انسان، نورگيرهايي قرار داده شده که يکي از آن ها ماه مبارک رمضان است و لذا امام سجاد(ع) در بيان اين ماه مي فرمايند، ماه رمضان در بين تمام ماه ها به عنوان ماه ويژه شناخته شده است.

مسلمانان به وسيله ماه رمضان برتري داده شدند

امام جمعه مشهد افزود: اين ماه باعث شده است که مسلمانان در بين همه ملل و مذاهب دنيا امتياز داشته باشند، امام سجاد(ع) در اين باره مي فرمايند، خدا به وسيله ماه مبارک رمضان مسلمانان را به همه امت ها ترجيح و آنها را به عنوان امت برتر انتخاب کرد.

خطيب جمعه مشهد گفت: امروز روز پاکي و سبکي از گناهان و نزديکي به خداوند است در حالي که قبل از ورود به اين ماه مبارک گناهان زيادي بر روي دوش خود احساس مي کرديم.

وي افزود: ماه رمضان ماه علي(ع) و ماه ولايت بود، در اين ماه مناجات هاي زيادي در دل شب صورت مي پذيرفت اما اين سحرهاي زيبا و با ارزش امروز به پايان خواهد رسيد و بايد از خدا بخواهيم اين حال خوب را در طول سال براي ماه نگاه دارد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.