سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تولید سالانه نزدیک به 100 تن گوشت شتر مرغ در استان یزد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه از هر شترمرغ 40 کیلوگرم و در مجموع در استان حدود 100 تن گوشت شتر مرغ استحصال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نادر سلیم گفت: تعداد شترمرغ‌های مولد ماده در واحدهای فعال 185قطعه بوده که از این تعداد سالانه حدود9800 تخم حاصل می‌شود و از تخم‌های شترمرغ حاصل شده حدود2700  عدد مصرف خوراکی داشته و 7100 تخم باقیمانده به مراکز جوجه کشی انتقال می یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: از آنجا که صنعت پرورش شترمرغ به زمین وسیع و سرمایه زیاد نیاز دارد، عدم اطلاع رسانی در سطح خرد و کلان جامعه و نبود آگاهی علمی در میان متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش، موجب بی توجهی فعالان دامداری به این صنعت ارزشمند شده است.

وی اظهار کرد: 35 درصد از تخم های شترمرغ به جوجه تبدیل شده و بر همین اساس سالانه حدود 2400 جوجه یکروزه شترمرغ در استان حاصل خواهد شد. سلیم با توصیه ای به علاقه مندان به پرورش شترمرغ تاکید کرد: علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پرورش شترمرغ می توانند، برای دریافت راهنمایی و مشاوره و استفاده از تسهیلات بانکی موجود برای ایجاد مزارع پرورش شترمرغ در سطح استان به سازمان جهاد کشاورزی و یا مدیریت های هر شهرستان مراجعه کنند.

وی شهرستان های .مهریزتفت، اردکان، از شهرستان های برتر گوشت شترمرغرا شهرهرستان های موفق در زمینه تولید گوشت شتر مرغ معرفی کرد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: تولید ، گوشت ، شترمرغ ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.