سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری ترکیه:

توافق هسته ای در رابطه ایران با همسایگان تاثیرگذارخواهد بود/ می‌توانیم با همكاری یكدیگر به یك راه‌حل برد- برد درمنطقه دست پیدا كنیم

رییس جمهوری در گفت و گویی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ اظهارداشت: این توافق دررابطه ایران با همسایگانش بویژه تركیه تاثیرگذارخواهد بود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت وگوی تلفنی که پنجشنبه شب انجام شد، گفت: ما تحریم های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه حل های قابل قبولی دست پیدا كنیم.

روحانی درخصوص همكاری تهران - آنکارا برای كمك به ثبات منطقه نیز گفت: درامورمنطقه ای چشم امید مردم منطقه به همكاری های ما دوخته شده است و ما می توانیم با همكاری یكدیگر به یك راه حل برد- برد درمنطقه دست پیدا كنیم.

رییس جمهوری افزود: دراین ارتباط ضرورت دارد تعاملات فیمابین برای ریشه کنی تروریسم افزایش یافته و با مسئله تروریسم در منطقه كه می تواند ثبات كشورها را بهم بزند، مقابله كنیم.

دراین مكالمه تلفنی همچنین رییس جمهور كشورمان ازهمكاری های طرف تركیه ای در سال های گذشته در زمینه مسئله هسته ای قدردانی کرد.

رییس جمهوری تركیه نیزدراین گفت و گوی تلفنی با تبریك عید سعید فطر وموفقیت های به دست آمده درمذاكرات هسته ای اظهارداشت: ما آماده همكاری درمسائل منطقه ای هستیم و ازطریق تعامل نزدیك دستگاههای مختلف دو کشور خواهیم توانست به این امر مهم كمك کنیم.

اردوغان به توسعه روابط دو كشورهم اشاره نمود وگفت: باید توسعه روابط را پیگیری نماییم و ازطریق همكاری به تعمیق آن كمك کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: روحانی ، دولت ، تماس ، تلفنی ، اردوغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سینا
۰۲:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۴
دو رو تر از این اردوغان خودشه