معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ارتقاء جایگاه زنان ایران در سال‌های اخیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حضور مؤثرتر زنان در مناصب قدرت و تصمیم‌گیری‌ها است.

جایگاه زنان ایران در سال‌های اخیر ارتقاء یافته است/ تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان تهران - آنکارا در حوزه زنان و خانوادهبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "شهیندخت مولاوردی" روز چهارشنبه در دیدار «رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران، به ویژگی‌های منحصر به فرد مناسبات ایران و ترکیه اشاره و با تاکید بر تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه زنان و خانواده گفت: اشتراکات فراوان دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و اقتصادی، بسترساز همکاری‌های نزدیک‌تر دو دولت و دو ملت است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: روابط و مناسبات تهران – آنکارا در سطح خوبی است و زمان عملیاتی شدن و به ثمر نشستن دستاوردهای سفرهای روسای جمهوری ایران و ترکیه فرا رسیده است.

وی با اشاره به امضاء یادداشت تفاهم میان دو کشور در حوزه زنان و خانواده اظهارداشت: گامهای مناسبی برای اجرایی کردن مفاد این یاداشت‌تفاهم برداشته شده است.

مولاوردی با اشاره به دومین همایش بین‌المللی «نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» و دعوت از برخی از مسئولین کشورها ابراز امیدواری کرد با حضور زنان کارآفرین ترکیه در این همایش، همکاری میان دو کشور در این عرصه بیش از پیش تقویت شود.

مولاوردی یکی از بندهای یادداشت تفاهم بین دو کشور را تبادل تجارب در خانواده‌های ایرانی و ترکیه ای دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه و همایش بین‌المللی «نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار»، به یکدیگر کمک خواهد کرد که به هدف تبادل تجارب هر چه بیشتر دست پیدا کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، حضور بیشتر زنان در مناصب اجرایی و کسب کرسی های مجلس را ضروری خواند و گفت: این روند باعث ارتقاء بیشتر جایگاه زنان در جامعه می شود بویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال حضور مؤثرتر زنان در مناصب قدرت و تصمیم‌گیری‌ها است. 

مولاوردی همچنین با اشاره به موفقیت‌ مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۶ قدرت جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران وارد فصل جدیدی از مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی مبتنی بر همکاری‌ها و گفتگوها شده است.

«رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ اظهار امیدواری کرد تا ایران بتواند به جایگاه واقعی خود در جامعه بین الملل دست یابد.

تکین تصریح کرد: ترکیه آمادگی دارد سطح روابط و همکاری خود با تهران را در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گسترش دهد. 

وی یکی از ثروت‌های جوامع را زنان آن جامعه دانست که باید از پتانسیل آنان در تمام زمینه‌ها استفاده کرد.

سفیر ترکیه گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و ترکیه به امضاء رسیده است و حسن نیت دو کشور در سیاست‌های اجتماعی زنان آشکار و مبرهن است و سفارت ترکیه آمادگی دارد تمام همت و تلاش خود را برای به ثمر رساندن این تفاهم‌نامه انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار