سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بقایای کشتی اسرارآمیز که قربانی طوفانی مرموز شد + تصاویر

تکه‌هایی از یک کشتی باستانی متعلق به قرن‌ها پیش که در اساطیر باستانی این کشور آسیایی قربانی یک بلای آسمانی شده و به تازگی توسط غواصان در زیر اقیانوس کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  کارشناسان باستان‌شناسی زیر آب به تازگی موفق به کشف یک کشتی باستانی ساخته شده بدست اقوام مغول شده‌اند که به نوه بزرگ چنگیز‌خان مغول، قوبلای خان است.


گفتنی است، این کشتی جزو ناو‌ جنگی دریایی مغول‌ها است که در سالهای 1274 الی 1281 برای جنگ به ژاپن گسیل شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس شواهد تاریخی در این سلسله نبردها بیش از 4 هزار کشتی و ناو‌ جنگی و همینطور در حدود 140 هزار سرباز و خدمه کشتی حضور داشته‌اند که عده زیادی از آنها جان خود را بر اثر طوفان مهیب در دریای ژاپن از دست داده‌اند.


این طوفان مهیب در کشور ژاپن به نام Kamikaze شناخته می‌شود.

این کشتی قرن 13 میلادی به مدت بیش از 700 سال در اعماق دریا باقی مانده و هم‌اکنون بقایای زیادی از آن قابل مشاهده و حفاری است.

علاوه بر طوفان وزش بادهای سهمگین نیز سبب غرق‌شدن تعداد زیادی از کشتی‌ها شده است.


بقایای این ناو‌ جنگی در یک منطقه عمیق آبی در نزدیکی شهرستان ماتسورا در سواحل غربی جزیره کیوشو  پیدا شده است و کارشناسان اذعان دارند نحوه غرق‌شدن آن به گونه‌ای بوده است که سبب حفظ آن زیر گل و لای شده است.

این سومین کشتی پیدا شده از ناو‌جنگی کشور مغولستان در آبهای دریای ژاپن است و توسط باستان‌شناسان دانشگاه Ryukyus در 200 مایلی جزیره Takashima در اکتبر سال 2014 کشف شده است.


تخمین زده می‌شود این کشتی حدود 20 متر طول و 7 متر عرض دارد.

اولین کشتی جنگی مغولی در سال 2011 یک و هفت دهم کیلومتری این جزیره کشف شده است.

تیم باستان‌شناسی دانشگاه Ryukyus که مسئولیت اجرای پروژه حفاری کشتی را بر عهده دارد در نظر دارد که تحقیقاتی گسترده در خصوص ظاهر، نوع مصالح بکار رفته و حتی ادوات جنگی بکار رفته در این کشتی‌ها انجام دهد.

علاوه بر بدنه کشتی غواصان موفق به پیدا‌ کردن اشیایی از جمله یک کاسه سفید، گلدان سفال، ظرف لعابی قهوه‌ای، کاشی، آهن آلات و درب و پنجره‌هایی از جنس چوب شده‌اند.

کارشناسان حال در نظر دارند با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های موجود در این کشتی را از زیر آب خارج کرده، علاوه بر انجام مطالعات بیشتر آنرا در معرض نمایش عمومی قرار دهند.

مهمترین چالش باستان‌شناسان تغییر درجه رطوبت چوب‌های کشتی در صورت انتقال از آب به خشکی و شکنندگی آن است.




انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، طوفان ، مغولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.