سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بسیج جامعه پزشکی محور اصلی اردوهای جهادی در کشور است

سازمان بسیج جامعه پزشکی محور اصلی اردوهای جهادی در کشور است و فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی در زمینه های گوناکون پیشبرنده بسیاری از مقاصد کشور است و نباید از آن غافل بود.

مهدی محمدپناه مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اردوهای جهادی بسیج بگونه ای است که از نظر وزیر بهداشت هیچ كار فرهنگی با ارزش‌تر از اردوهای جهادی نیست و در این سفرهاست كه لایه‌های عمیقی از انسانیت ظاهر می‌شود و روابط عمیق‌تری هم شكل می‌گیرد؛ به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی آمادگی خود را برای حمایت مادی و معنوی از این اردوها اعلام كرده و هزینه برای این حوزه را البته با رعایت صرفه‌جویی ارزشمند می‌داند.  
وی با اشاره ه سخنان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: محوریت اصلی در اردوهای جهادی با سازمان بسیج جامعه پزشكی است كه در این اردوها فعال هستند و ما قدردان این حضور هستیم.  

وی با اشاره به اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس تصریح كرد: بهترین بازدهی و منفعت در دوران انقلاب و دفاع مقدس از حركت‌های جهادی منشأ داشت و این نشان‌دهنده با ارزش بودن حركت جهادی است كه باید مورد حمایت قرار بگیرد.  

وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه‌های ما با افتخار عضو بسیج جامعه پزشكی هستند و در اردوهای جهادی حضوری فعال دارند، مانند اردوی سراسری كه در یزد اجرا شده بود.

 وی همچنین با اشاره به سخنان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  گفت: افراد مستقر  در وزارتخانه مانند معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز باید در كنار سازمان بسیج جامعه پزشكی قرار بگیرند و همكاری‌ها و حمایت‌های لازم را در برگزاری اردوهای جهادی پزشكی داشته باشند.

گفتنی است، تلاش در جهت گسترش و ارتقا اخلاق پزشکی  و ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی،کمک به تخقق استقلال  علمی و ارتقاء در جامعه پزشکی، کمک به تحقق استقلال علمی و ارتقاء و تقویت و پ‍ژوهش زمینه های علوم پزشکی ،مشارکت در رشد و ارتقاء توان تخصصی جامعه پزشکی  و...برخی از اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی می باشد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.