سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزندان رفیده میزبان معاونان بهزیستی/کمبود نیروی مادریار در مرکز رفیده

معاونان بهزیستی استان تهران به همراه اصحاب رسانه از مرکز نگهداری معلولان رفیده بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،معاونان بهزیستی استان تهران به همراه اصحاب رسانه همزمان با هفته بهزیستی از مجتمع خدمات توانبخشی و شیرخوارگاه رفیده بازدید کردند .مرکز رفیده قدمت 30 ساله داشته و از سال 1359 سابقه نگهداری توانبخشی کودکان معلول ذهنی و جسمی کودکان زیر 6 سال بدون خانواده را دارند.


این مجتمع به صورت شبانه‌روزی در امر نگهداری کودکان و ارائه روزانه خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، کار درمانی و ... به مراجعه کنندگان ففعالیت می‌کند.


شایان ذکر است؛ در این مرکز از 80 کودک معلول جسمی، حرکتی، ذهنی و مجهول الهویه نگهداری می‌شودکه 72 کودک مجهول‌الهویه هستند و 8 نفر از این کودکان نیز جزو بچه‌ءهای بدسرپرست به شمار می‌روند.


نسیم حق‌گو سرپرست مرکز خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه رفیده در حاشیه بازدید این مراسم اظهار کرد: وجه تمایز شیرخوارگاه رفیده با سایر مراکز این است که تنها مکانی است که در تهران از کودکان معلول 0 تا 7 سال نگهداری می‌کنند.


وی با بیان این که 2500 پرونده‌ی معلولان جسمی و حرکتی در این شیرخواگاه در جریان است ،افزود: نگهداری از این فرزندان با توجه به معلولیت آنها هزینه‌های بالایی را در بر دارد به طوری‌که هزینه هر کودک بالغ بر 1 میلیون تومان در ماه است.


حق‌گو در ادامه یبان کرد:در شیرخوارگاه رفیده به طور میانگین هر 12 تا 14 کودک یک "مادریار" دارد که البته از نظر استاندارد باید هر 10 فرزند یک "مادریار" داشته باشد و این امر نشان از کمبوداین قشر زحمتکش است.


وی در خصوص شناسنامه کودکان رفیده به باشگاه خبرنگاران گفت: شناسنامه فرزندان این مرکز از طریق مددکاران با مراجعه به ثبت احوال و دریافت حکم قضایی انجام می‌شود.


وی در پایان تصریح کرد: مجتمع خدمات توانبخشی و شیرخوارگاه رفیده کاملا دولتی است و علاوه بر اعتبارات دولتی شاهد مشارکت‌های مردمی از نظر عاطفی و مالی هستیم.


انتهای پیام/



 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.