به گزارش خبرنگار
حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به افزایش تولید خودرو در سال جاری میزان نقصهای فنی هم افزایش پیدا کرده تا جاییکه صدای مشتریان ناراضی از کیفیت خودروهای تولید داخل پیش از پیش به گوش میرسد.
کیفیت بالای خودرو و خدمات پس از فروش آن میتواند انگیزهای برای جذب خریداران فراهم کند انگیزهای که باید در خصوص خودروهای تولید داخل بیش از پیش به چشم بخورد. موضوع مهمی که این روزها ظاهرا کمتر به آن توجه میشود.
این درحالی است که گاهی اخباری از گوشه کنار مبنی بر ارائه خودروهای بیکیفیت و بعضا مشکلدار از سوی شرکتها و نمایندگیها به گوش میرسد. خودروهایی که حتی در اولین روز تحویل نیز مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کردهاند.
یکی از خریداران خودرو تیبا طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرد" به محض دریافت خودرو با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شدم. مشکلاتی که به نظر میرسد زمانی که خودرو در کارخانه بوده است به وجود آمده ولی مشتری باید تمامی هزینه تعمیر و هزینه خواب خودرو در تعمیرگاه را پرداخت کند."
این شخص طی شکایت خود از سایپا یدک میگوید: " کیفیت پایین خودرو سبب شد تعمیرات زیادی روی موتور خودرو از بدو تحویل صورت بگیرد. تعمیراتی که ضمن کاهش ارزش خودرو شرایط را برای فروش مجدد آن سخت کرده است."
مشتری دیگری از نداشتن امکان برای بستن دریچههای کولر خود شکایت دارد. موضوعی که با هزینه بسیار کم و چند هزار تومانی قابل حل است اما همچنان خودروی تیبا بدون کلید بسته شدن دریچه کولر و بخاری عرضه میشود.
خدمات پس از فروش و گارانتیهای نامناسبی که در اختیار خودرو داران قرار میگیرد عرصه را برای ارائه خدمات نمایندگیها سخت کرده است و مشتریان را به تنگنا رسانده است این درحالی است که خدمات پس از فروش گاهی از فروش پر اهمیتتر ظاهر میشود.
این درحالی است که تبلیغات خوبی مبنی بر عرضه خودروهای با کیفیت با خدمات پس از فروش مناسب انجام شده است اما گلایههای مردم حاکی از چیز دیگریست!
انتظار میرود با افزایش تولید مهندسان کیفیت و استاندارد خودروها دقت بیشتری بر تولیدات و عرضه محصولات خود به مردم داشته باشند تا در صورت ادامه این روند مشتریان خود را از دست ندهند.
انتهای پیام/
یه خسته نباشید به بچه های سایپا یه درود هم به ایران خودو
متاسفانه
منم بالاجبار بخاطر قسطی بودن تیبا 1 خریدم . بعد صد کیلومتر بالابرش خراب شد ... تا الان 700 تا کار کرده . بقدری کیفیت قطعاتش پایینه که گفتنی نیست . دنده گیربکسش بزرور جا میره. کاپوت رو بالا میزنی بی کیفیتی قطعات سریعا تو ذوق میزنه ! قاب منیفولد دود با قوطی خم شده درست شده !!! یعنی مردم برای این مسئولین چقدر باید بی ارزش باشند که این جور محصول بی کیفیت تحویل بگیرند ؟
مشکل نداشتن کلید قطع کردن باد دریچه واقعا گریه داره ! مگه یه قطعه پلاستیکی چقدر هزینه بره که از مردم شریف خریدار تیبا دریغ میکنید ؟؟!!!
امیدوارم باشگاه خبرنگاران کامنتم رو پخش کنه
تا حالا هم مشکل برق ماشین حل نشده هر دو ماه تا سه ماه یه بار باید برم یه باطری اتمی نوبخرم چون باطری روخراب میکنه به حدی که قابل شارژ هم نمیشه
حتما هرروز باید ماشین رو لااقل دوبار روشن کنم واگه یه روزتعطیل مثلا جمعه یادم بره که ماشین رو چند دقیقه روشن کنم به هیچ وجه دیگه روشن نمیشه وحتما باید باطری رو عوض کرد .جالبه که تاحالا کلی ازجیبم هزینه کردم وتقریبا تمام سیستم برقی ماشین رو هم عوض کردم حتی سیم کشی ماشین. اما متاسفانه معلوم نشده ایراد ازکجاست
اینا غیر از جوش آوردن ماشین,روشن نشدن کولروهزارتا عیب دیگه هستن
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
من خودروی چینی گرفتم ( کاملا چینی - از وقتی هم که گرفتم نه صدا داره و نه مشکل و این چیزها
انتخاب خوب بکنین بعد خرید
اتيش بگيره صنعت داخلي كه پول مردم رو دارن نابود ميكنند خدا خيرشون نده
مثلا چراغ هشدار ایربگ تیبای من روشن شده بردم نمایندگی گفتن این عیب همه تیباهاست باید "یک میلیون تومان" بدین تا کلا ایربگتونا تعویض کنیم تا درست بشه!!!!!
**واقعا صنعت خودرو سازی کشور نیاز به یه تحول و انقلاب داره تا مردم با این هزینه گزاف یه ماشین بی کیفیت و نا امن سوار نشن که تازه هفته ای یه روزم تعمیرگاه باشن.**