سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل خودروی خراب به خریداران / "تیبا"در تب و تاب نارضایتی مشتریان

عرضه خودروهای با کیفیت پایین و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب برخی از مشتریان خودروسازان داخلی را ناراضی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به افزایش تولید خودرو در سال جاری میزان نقص‌های فنی هم افزایش پیدا کرده تا جاییکه صدای مشتریان ناراضی از کیفیت خودروهای تولید داخل پیش از پیش به گوش می‌رسد.

کیفیت بالای خودرو و خدمات پس از فروش آن می‌تواند انگیزه‌ای برای جذب خریداران فراهم کند انگیزه‌ای که باید در خصوص خودروهای تولید داخل بیش از پیش به چشم بخورد. موضوع مهمی که این روزها ظاهرا کمتر به آن توجه می‌شود.

این درحالی است که گاهی اخباری از گوشه کنار مبنی بر ارائه خودروهای بی‌کیفیت و بعضا مشکل‌دار از سوی شرکت‌ها و نمایندگی‌ها به گوش می‌رسد. خودروهایی که حتی در اولین روز تحویل نیز مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کرده‌اند.

یکی از خریداران خودرو تیبا طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرد" به محض دریافت خودرو با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شدم. مشکلاتی که به نظر می‌رسد زمانی که خودرو در کارخانه بوده است به وجود آمده ولی مشتری باید تمامی هزینه تعمیر و هزینه خواب خودرو در تعمیرگاه را پرداخت کند."

این شخص طی شکایت خود از سایپا یدک می‌گوید: " کیفیت پایین خودرو سبب شد تعمیرات زیادی روی موتور خودرو از بدو تحویل صورت بگیرد. تعمیراتی که ضمن کاهش ارزش خودرو شرایط را برای فروش مجدد آن سخت کرده است."

مشتری دیگری از نداشتن امکان برای بستن دریچه‌های کولر خود شکایت دارد. موضوعی که با هزینه بسیار کم و چند هزار تومانی قابل حل است اما همچنان خودروی تیبا بدون کلید بسته شدن دریچه کولر و بخاری عرضه می‌شود.

خدمات پس از فروش و گارانتی‌های نامناسبی که در اختیار خودرو داران قرار می‌گیرد عرصه را برای ارائه خدمات نمایندگی‌ها سخت کرده است و مشتریان را به تنگنا رسانده است این درحالی است که خدمات پس از فروش گاهی از فروش پر اهمیت‌تر ظاهر می‌شود.

این درحالی است که تبلیغات خوبی مبنی بر عرضه خودروهای با کیفیت با خدمات پس از فروش مناسب انجام شده است اما گلایه‌های مردم حاکی از چیز دیگریست!

انتظار می‌رود با افزایش تولید مهندسان کیفیت و استاندارد خودروها دقت بیشتری بر تولیدات و عرضه محصولات خود به مردم داشته باشند تا در صورت ادامه این روند مشتریان خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، تیبا ، خودرو ، مشتریان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
راننده
۲۱:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
تیبا 98 دارم 8 هزار کارکرده گیربکس داره زوزه میکشه فکر کنم یه گرگ داخل گیربکس از زمستون سال پیش جا مونده تو گیربکس
یه خسته نباشید به بچه های سایپا یه درود هم به ایران خودو
محسن
۱۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تیبا۲ خریداری کردم همه چیش داغون نمایندگی میری پاسخگو نیستن
حامد
۱۶:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
یه ماه نیست خودرو ساینا از شرکت تحویل گرفتم شیشه بالابراش کار نمیکنن آینه های برقیش کار نمیکنه لاستیکاش صدا میدن همه نمایندگی تبریز بردم جواب نمیدن و میگن قطعه نداریم
شهرام
۱۴:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۷
با سلام بنده در تاریخ۹۶/۰۵/۱۰یک خودرو پراید۱۳۱sEاز نمایندگی استان آذربایجان غربی خریداری نمودم که ازبدو تحویل دارای ایراداتی زیادی از جمله گیربکس آن که پس از ۵بارتعمیر۳بار نیز به صورت کامل تعویض شده وهمچنان رفع ایراد نشده وهیچ کسی جوابگو نمی باشد
محمد عبدالهی
۰۲:۳۱ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خدا لعنتشون کنه، اون حقوقهایی که میگیرن حرومه، با پول مردم ناراضی، ماشینو باید 30روزه بعد از تکمیل وجه دعوتنامه تحویل میدادن الان بعد از دوماه ماشینو ندادن هیچ، زنگ هم نزدن بگن چرا، رفتم نمایندگی میگه شرکت بهم گفتن رنگ انتخابی آبی روشن( تیبا۲) رو نداریم، بیشعورها یه خبر هم نمیدن، الان رنگ سفید هم انتخاب کردم به اجبار ولی الان یک هفته گذشته بازم هیچ خبری از فاکتور شدن نیست.
مریم کاکاوند تیموری
۰۱:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من ماه اسفند ماشین تحویل گرفتم از روزاول چرخ ماشین صدا میدهد چندین بار مراجعه کردم نمایندگی بازدید کردن مثلا درست کردن ولی یک بار ثبت سیستم کردن مجدد بردم فرستادنم نمایندگی مرکزی شش صبح بردم ماشین دو روز خوابیده کولر گاز نداشته لنت ماشین صدا میداده درب ماشین پمپاش خراب بوده مثلا درست کردن زدن چراغ جلو خاموش شده ضبط ماشین خراب شده گرم کن شیشه عقب دوتا خط اش کار نمیکنه دستی نمیگیره وووو...
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
خودرو تیبا ۲ برج ۱۲ خریدم ۹۷ پس از ۱۰ روز موتور سوخت الان تو نمایندگی لعنت خدا بر کسی که ۳۰ میلیون پول میگیره همچین ماشین تحویل میده
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
هیچ ارگانی نظارت نمیکنه؟!
طاها
۲۰:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ناظر خود ما مردمیم .

متاسفانه
منم بالاجبار بخاطر قسطی بودن تیبا 1 خریدم . بعد صد کیلومتر بالابرش خراب شد ... تا الان 700 تا کار کرده . بقدری کیفیت قطعاتش پایینه که گفتنی نیست . دنده گیربکسش بزرور جا میره. کاپوت رو بالا میزنی بی کیفیتی قطعات سریعا تو ذوق میزنه ! قاب منیفولد دود با قوطی خم شده درست شده !!! یعنی مردم برای این مسئولین چقدر باید بی ارزش باشند که این جور محصول بی کیفیت تحویل بگیرند ؟
مشکل نداشتن کلید قطع کردن باد دریچه واقعا گریه داره ! مگه یه قطعه پلاستیکی چقدر هزینه بره که از مردم شریف خریدار تیبا دریغ میکنید ؟؟!!!

امیدوارم باشگاه خبرنگاران کامنتم رو پخش کنه
حسن
۱۴:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
بنده هم تاریخ20/12/95 تیبا2تحویل گرفتم،بردیم خونه شیشه بالابرش خراب شد،موتورشو عوض کردن بازم خراب شد،پس فرداش فشنگی خودرو خراب شد،از روز اول هم که بوی فاظلاب میاد از اگزوزش،وقتی گرمه نمیتونی نزدیکش بشی از بوی بد.هفته بعدش استوپرش خراب شد عوضش کردیم،الانم که فعلا یکسالش نشده باز استوپرش خرابه،صفحه کلاچش از روز اول لرزش داشت عوضش کردیم،تو نمایندگی شهرستانها قزعاتش پیدا نمیشه
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۶
من دیروز رفتم نمایشگاه اتومبیل یه خودرو قیمت کنم وای اینقدر گرون بود از خریدن خودررو کلا منصرف شدم
مجید
۰۷:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سال ۹۴ تیبا تحویل گرفتم ۸۰۰۰ تا کار کرد گیربکس تعمیر کردم هنوز مشکل داره چون چکی خریدم ماشین ۲۴ ملیونی ۳۲ میلیون دستم رو گرفت بااین کیفیت پایین
مهدی فتحی
۱۵:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
سلام من خودروی تیبا2 از نمایندگی سایپا تحویل گرفتم هنگام تحویل که محافظ منیفولد اگزوز بسیار زشت و با قوطی کهنه ساخته شده بود که با چندتا ماشین داخل نمایندگی چک کردم همش همینجوری بود عکسش به خدمات مشتریان ایمیل کردم بعداز 40 کیلومتر هم مشکل برقی پیدا کرد روز 18 و 19 ماشین بردم نمایندگی هنوز تحویل نگرفتم خدا کمک کنه با این کیفیت
ک
۱۸:۰۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
با این طرز برخورد با مشتریان در آینده نزدیک اثرش را خواهید دید
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب ای وای
مهدی
۱۴:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
تیبا1 خریدم درتاریخ 25-5-95 تا بعد از 3هزار گیربکس صدا امده بردم به چند نماینگی ولی حل نشد ما دردمان به کجا بریم
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
سلام من برج چهار 95 تیبا2 گرفتم از نمایندگی بعد چند روز متوجه شدم در ماشین رنگ وتعویض شده وخرابیهای دیگه. الان هم یک ماه بیشتره بعد پیگیری آخر هم جوابی ندادن.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۵
مسئولین سایپا توجه کنن: ۲۸ میلیون بابت یک دستگاه تیبا پول دادم (معادل قیمت پژو ۴۰۵) ۴ ماهه انواع نمایندگیهای تهران رو گشتم کجای دنیا ماشین صفر از زمان تحویل جاش توی نمایندگیه؟!!! ۱۰۰۰۰ کیلومتر با این ماشین کار کردم ۳ دفعه برای مشکل خالی کردن گاز کولر ماشین خوابیده که برطرف نشده و هنوز باد گرم میده سر و صداهای مختلف رو که میگن کاری از ما برنماید ، چراغ چک ماشین روشن مونده میگن ایراد سنسور میل سوپاپ هست ولی موجود نداریم زمان کلاچ گرفتن انوای صداها به گوش میرسه که میگن ایراد از کیت کلاچ هست کاریش نمیشه کردو … ۳۵ سال از خدا عمر گرفتم تا حالا همچین کلاه گشادی سرم نرفته حداقل مرد باشیداین ماشینو پس بگیرید
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
ماشینی که فقط یک ساعت کار کردتیبا 2 بنده در کیلومتر 52 کارکرد خاموش شد باامداد تماس گرفتم امد وگفت باید حمل بشه نمایندگی هنگام ورود به نمایندگی به ماشینم خسارت هم زده شد و از تاریخ 13/12تا امروز به شماره های مختلف پاسکاری میشم
صلاح
۲۲:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
من یک تیبا از نمایندگی سایپا چینی کار در اهواز درتابستان ۹۳ خریدم خدا شاهداست که همون روز تحویل خودرو. ماشین روشن نمیشد ! من اشتباه کردم که به حرف نمایندگی مربوطه اعتماد کردم وهمونجا با یه ۲۰ لیتری بنزین آتیشش نزدم.
تا حالا هم مشکل برق ماشین حل نشده هر دو ماه تا سه ماه یه بار باید برم یه باطری اتمی نوبخرم چون باطری روخراب میکنه به حدی که قابل شارژ هم نمیشه
حتما هرروز باید ماشین رو لااقل دوبار روشن کنم واگه یه روزتعطیل مثلا جمعه یادم بره که ماشین رو چند دقیقه روشن کنم به هیچ وجه دیگه روشن نمیشه وحتما باید باطری رو عوض کرد .جالبه که تاحالا کلی ازجیبم هزینه کردم وتقریبا تمام سیستم برقی ماشین رو هم عوض کردم حتی سیم کشی ماشین. اما متاسفانه معلوم نشده ایراد ازکجاست
اینا غیر از جوش آوردن ماشین,روشن نشدن کولروهزارتا عیب دیگه هستن
محمد
۱۰:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
من تیبا تحویل آبان ماه دارم بخدا قسم این سایپا گریه منو درآورد چنان منو اذیت کردن تا عمر دارم حاضرم ب سراغ خودرو چینی بروم اما ایرانی هرگز 1خودرو تحویل گرفته صفر از نمایندگی بدون بنزین در باک
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
محمد
۱۵:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
من تیبا تحویل آبان ماه دارم بخدا قسم این سایپا گریه منو درآورد چنان منو اذیت کردن تا عمر دارم حاضرم ب سراغ خودرو چینی بروم اما ایرانی هرگز 1خودرو تحویل گرفته صفر از نمایندگی بدون بنزین در باک
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
محمد
۱۵:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
من تیبا تحویل آبان ماه دارم بخدا قسم این سایپا گریه منو درآورد چنان منو اذیت کردن تا عمر دارم حاضرم ب سراغ خودرو چینی بروم اما ایرانی هرگز 1خودرو تحویل گرفته صفر از نمایندگی بدون بنزین در باک
2 تنها در هفت کیلومتر اول موتور تیبا سوخت
3 عدم همکاری و سرپیچی در تحویل خودرو معیوب برای تعمیر کردن تا حدی که خودرو بنده 40 روز بدون پذیرش در پارکینگ نمایندگی خدمات پس از فروش مانده بود
4 توهین به بنده و گفتن منتظر بمان تا ظهور امام زمان که ما خودرو را درست کنیم
5 سرانجام در آخر آذر خودرو صفر را موتور تعویض کردند البته با کلی منت
6 خودرو فشنگی دنده عقب از ابتدا معیوب بوده اما هزینه تعویض را از من دریافت کردند
حجت
۱۱:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
کشور ما مانند یک پیست بزرگ برای تست ماشین سازهای تازه به دوران رسیده وگمنامه.اول کره ای ها ماشین آوردن و تو ایران تست کردن حالا نوبت چینیهاست تا ماشین بسازند بفرستن اینجا آزمایش بشه و بعد از رفع عیب وارد بازارهای جهانی بشه(مثل کشنده هوو که فقط برای تست توی جاده واد ایران شد..تستهایی که کامیون سازی ولوو انجام میدهد را با هوو مقایسه کنید)شاید تاچند وقت دیگه هم نوبت هند باشه تا از این مرکز آزمون استفاده کنه.
سید امیر یارندی
۲۳:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۴
من تیبا2 صفر خریدم مشکلات خیلی زیادی داشت که خود کارخانه ماشین رو از من پس گرفت و اسناد رو باطل کرد و یک خودرو دیگه تحویل من دادن که اون هم مشکل استارت و رگلاژ دربها رو داشت و عاقبت اونو مجبور شدم بفروشم ولی با این حال خودرو چینی هم حاظر نیستم بخرم بازم خودرو ایرانی بهتره
محسن نوروزی
۲۲:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۴
تا وقتی اقتصاد ما رقابتی نباشد کالاها کیفیت ندارند.بایداز خودروسازان برتر جهان استفاده کرد؟؟؟!!!
کسری
۱۵:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
دوستان جنس خراب نخرین

من خودروی چینی گرفتم ( کاملا چینی - از وقتی هم که گرفتم نه صدا داره و نه مشکل و این چیزها
انتخاب خوب بکنین بعد خرید
عیسی
۱۱:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
با سلام بنده یک دستگاه پراید 131 در تاریخ 94/03/26 از سایپا خریداری کرده وآن را تحویل گرفتم که دینام آن کار نمی کرد و تاکنون چند بار از طریق نمایندگی شهرستان آزادشهر استان گلستان درخواست دینام یورو 4 کرده اند ولی کسی تاکنون جواب گو نبوده است . خودم چند مرتبه با صدای مشتری سایپا 096770 تماس گرفتم که کارشناسان مربوطه فقط می گویند ما ثبت می کنیم . در ضمن در تاریخ 94/04/15 به جای دینام درخواستی یک دینام متعلق به خودرو های پراید مدل پایین با پولی معمولی که یورو4 نبود فرستادند که قابل نصب نبود بنابراین نمایندگی ان قطعه را پس فرستاده است ولی شرکت سایپا هنوز قطعه مورد نظر را نفرستاده است . خودروی بنده در نمایندگی شهرستان دآزادشهر خوابیده است. آیا این انصاف است بنده ماشین را از زمان تحویل که به مدت یک ماه است هنوز نتوانسته ام استفاده کنم . چه کسی جوابگوی خریداران این خودرو های بی کیفیت داخلی است .
محمد
۱۱:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۴
پس مسلمانی کجا رفته
سعيد
۱۱:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۴
اگر قيمت ماشين هاي خارجي رو بيارن پايين و اختلاق قيمت ماشينهاي اشغال ايران و خارجي به حداقل برسه مردم ميرن سمت ماشينهاي خارجي بلكه اين رقابت تغييري در صنعت خودرو سازي ايجاد كنه
اتيش بگيره صنعت داخلي كه پول مردم رو دارن نابود ميكنند خدا خيرشون نده
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ تير ۱۳۹۴
وقتی برای خرید خودروی بی کیفیت بدون تحقیق صف میکشیم حالا باید چوبشم بخوریم.
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ببخشید این رو نخریم بجاش چی بخریم؟ فرغون؟ میفهمی که به غیر از این بی کیفیت انتخاب دیگه ای نداریم ؟
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ تير ۱۳۹۴
همین دیروز یکی از بستگان ما در حال دور زدن با پراید 132 بود که پولس ماشین از جا در اومده بود و ایشون پس از برخورد با دو ماشین دیگه و فعال شدن دیر هنگام هر دو ایربک ماشین، به شدت زخمی شده. واقعا فقط باید گریه کرد از دست این خودرو سازها
سیمرغ
۱۰:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۴
خلاصه در ایران خریدن خودرو برا خودش داستانیه که در آینده در کتابهای تاریخ خواهند نوشت !!!!!!!
مهران
۱۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۴
قیمتا که نجومی کیفیت که پایین تنوعم که نداره تازه همین چیزیم که تبلیغ میکنن نیست واقعا باعث تاسفه وقتی انحصار یه چیزی دستت باشه از این بهتر نمیشه چون خیالت راحته که مردم مجبورن از محصولات شما بخرن تازه ما ملتی هستیم که خیلی حمایت میکنیم ولی اینا دارن سواستفاده میکنن.
مصطفی
۰۹:۲۱ ۲۳ تير ۱۳۹۴
سلام منم تیبا خریدم این ماشین ریز عیب زیاد داره چیزی که براحتی با کنترل کیفیت میتونست تو کارخونه برطرف بشه.
مثلا چراغ هشدار ایربگ تیبای من روشن شده بردم نمایندگی گفتن این عیب همه تیباهاست باید "یک میلیون تومان" بدین تا کلا ایربگتونا تعویض کنیم تا درست بشه!!!!!
**واقعا صنعت خودرو سازی کشور نیاز به یه تحول و انقلاب داره تا مردم با این هزینه گزاف یه ماشین بی کیفیت و نا امن سوار نشن که تازه هفته ای یه روزم تعمیرگاه باشن.**
نیما
۰۹:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
من هم یک خودرو 132 SE از سایپا گرفتم ، متاسفانه همه جای اتاق این ماشین صدا میده از همه مهمتر ترمزززز نداره ، دندهای این ماشین خیییلییییی بدجور جا میخوره . . . . ، لچکی شیشه عقب رو هم برداشتن ، اونقدر صدای رادیو بلند میکنم که سرو صدای اتاق رو نشنوم . . . هر دفعه هم که نمایندگی میرم خارج از قسمت پذیرش خودرو به نوعی تکنسین مربوطه از من طلب هزینه جهت انجام کارش میکنه در صورتی که ماشین گارانی هستش و کارت نارنجی هم داره و فعال هم هستش ولی آخرش باز هم خرابه . . . نمایندگی که بردم بیشتر خراب میکنن متاسفانه و الان همش دارم واسه این ماشین هزینه میکنم .