سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

کاهش سن زدگی در محصول گندم یزد

رییس سازمان حفظ نباتات کشور پیش بینی کرد: امسال میزان سن زدگی گندم در اثر مبارزه بهنگام با این بیماری به زیر یک درصد برسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کشاورزی،دکتر محمد علی باغستانی اعلام کرد: از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون در سطح یک میلیون و 630 هزار هکتار با سن گندم مبارزه شده و پیش بینی می شود این سطح مبارزه به 2 میلیون هکتار برسد.

 وی سطح مبارزه با سن گندم در سال گذشته را 2 میلیون هکتار عنوان و خاطر نشان کرد: میزان سن زدگی گندم در سال 93 حدود 6 درصد بوده است.

 رییس سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: هر چند امسال پنج استان کشور از جمله کردستان ،همدان و مرکزی دچار سرمازدگی و خشکسالی شده اند با این حال به علت مبارزه به موقع کشاورزان،انتظار می رود میزان سن زدگی پایین تر از سال گذشته باشد.

 وی افزود: عامل مهم در مبارزه با سن گندم کشاورزان هستند و سازمان حفظ نباتات با آموزش و اطلاع رسانی به موقع، کشاورزان را در سم پاشی به موقع یاری می دهد.

دکترباغستانی، سطح مبارزه با زنگ گندم را 110 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با وجود بارندگی های فصل بهار در شمال غرب کشور و در استان های آذربایجان غربی، آذربایحان شرقی، اردبیل و گلستان هر کجا که کانون زنگ دیده شد کارشناسان ضمن حضور اقدام به مبارزه به صورت لکه ای و زیر یک هکتاررا با این بیماری داشته اند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: سن زدگی ، گندم ، آفت ، کشاورزی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.