سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی؛

در هیچ زمانی مکتب اسلام و قرآن مثل امروز مورد تهاجم نبوده

درحال حاضر و در این زمانه تمام سیاستمداران جهانخوار دنیا، همه ضد اسلام قیام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در جمع مدیران حوزه و مدیران دارالاعلام المدرسه اهل البیت(ع) در مدرسه امام موسی کاظم(ع)، با بیان اینکه در هیچ زمانی مکتب اسلام و قرآن مثل امروز مورد تهاجم قرار نگرفته است اظهار کرد: در گذشته کسانی که به اسلام حمله می‌کردند، کشیشان مسیحی بودند که مبارزه وسیعی با قرآن داشتند و کتاب‌هایی دراین زمینه نوشتند، ولی درحال حاضر و در این زمانه تمام سیاستمداران جهانخوار دنیا، همه ضد اسلام قیام کرده اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دشمنی و مبارزه ضد اسلام وارد مرحله جدیدی شده است تصریح کرد: پس از پیروزی اسلامی و بیداری اسلامی و شرایطی که در یمن و عراق و سوریه آغاز شد، مبارزه آن‌ها وارد یک فاز دیگر شد، امروز شاهد مبارزه سیاستمداران دنیا با اسلام هستیم، زیرا امروز تنها مزاحم آنها، اسلام اصیل است.

وی از وظیفه مهم و خطیر علمای اسلام در این شرایط گفت و تاکید کرد: در این عصر دشمنان با استفاده از اینترنت و فضای مجازی اهداف خود را پیش می برند، با این وجود وظیفه علمای اسلام در این زمان از هر زمانی سنگین‌تر است زیرا تهاجم امروز دشمن بسیار وسیع‌تر است و دشمن ازهمه ابزارها برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

آیت الله مکارم شیرازی  با بیان اینکه ما نباید حالت انفعالی داشته باشیم و بگوییم با این همه دشمن و با این همه رسانه‌های مقابل چه کنیم، تصریح کرد: قدرت فرهنگ اسلام بازهم سبب پیشروی شده است، در مکتب اهل بیت(ع) هم همین‌گونه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام در حال پیشرفت است، گفت: یکی از سیاستمداران آمریکا گفته است، می‌ترسم روزی مردم آمریکا با صدای اذان صبح از خواب بیدار شوند. آنها برای نرسیدن به این شرایط سعی کردند خود مسلمانان را علیه هم بشورانند، امروز وهابیت منحرف همین کار را می‌کند. داعش منحرف کثیف، زاییده همین تفکر محمدبن عبدالوهاب است. دشمنان در همه حال می‌خواهند که داعش باشد و مسلمانان یکدیگر را از بین ببرند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنانش گفت: دشمنان از طرفی سعی کردند از بیرون اسلام  گروهی را مامور کنند که علیه قرآن بنویسند. یک گروهی هستند که سعی کرده‌اند این کار را انجام دهند و در حال حاضر در 700 صفحه این مطالب بی‌پایه را نسبت به پیامبر(ص) و قرآن مطرح کرده است. بنده سعی دارم کتاب جامعی در رد این کتاب ضعیف بنویسم تا کسی به راحتی فریب این شبهات ضعیف را نخورد.

وی ازعملکرد حوزه و امثال دارالاعلام المدرسه اهل البیت(ع) در این عرصه گفت و خاطر نشان کرد: این مراکز باید قوی تر از این عمل کنند، باید کارها را رصد و از کارهای تکراری پرهیز کنیم و تا توان داریم برای وحدت جهان اسلام تلاش کنیم.



انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.