سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

33 و 5 دهم میلیون دلار ارزش صادرات واحدهای صنایع کشاورزی استان فارس

صادقی مدیر صنایع کشاورزی استان فارس گفت: صادرات واحدهای صنایع کشاورزی استان فارس در پارسال 33 و 5 دهم میلیون دلار ارزش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عملکردهای شاخص مدیریت صنایع کشاورزی در راستای توسعه بخش صنایع تبدیلی در سال93 اعلام شد.

وی از بهبود کیفیت محصولات تولیدی در زیربخش صنایع تبدیلی فارس خبرداد و گفت: در استراتژی توسعه صنایع تبدیلی استان و معرفی فرصت های سرمایه گذاری ، تلاش در راستای معرفی و استفاده از مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا در رابطه با فرآوری محصولات کشاورزی صورت پذیرفته است .

مهدی صادقی به بهره برداری 50واحد تولید و اشتغال 570 نفر در استان فارس اشاره کرد و افزود : این واحد های به تولید رسیده دارای ظرفیت اسمی 211 هزار تن و جذب ماده خام به میزان 245 هزار تن است که با اعتباری بالغ بر 822 میلیارد ریال سرمایه ثابتراه اندازی شده است.

صادقی ادامه داد: در چند سال اخیر بررسی های کاملی از تکنولوژی های معرفی شده توسط واحدهای صنعتی جهت استفاده از تسهیلات بانکی صورت گرفته است و تلاش شده به منظور افزایش بهره وری و توسعه صادرات فرآوری شده و همچنین اولویت معرفی تسهیلات برای واحدهایی باشد که علاوه بر تامین نیاز استان در فرآوری محصولات کشاورزی با رویکرد استفاده از تکنولوژی های نوین اقدام به تهیه ماشین آلات کرده باشند.

وی تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل را بیش از 39 طرح و با اعتباری بالغ بر 665 میلیاردو 130 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : در بخش صندوق توسعه ملی، تعداد 9طرح و با اعتباری بالغ بر151میلیارد و 700 میلیون ریالموافقت شده است .

مدیر صنایع کشاورزی فارس بیان کرد: میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی استان فارس پارسالمعادل 14 هزار 500 تن بوده است .

صادقی ارزش صادرات محصولات صنایع تبدیلی استان را 33 و 5 دهم میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت : تعداد 105 مجوز مرتبط با این بخش صادر شده و همچنین تعداد 48 پروانه بهره برداری با جذب 259 هزار تن ماده خام به بهره برداری رسیده است .

انتهای پیام/ی



برچسب ها: دلار ، ارزش ، صادرات ، کشاورزی ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.